21.1.11

Äntligen fredag!

Vilken vecka det har varit, hektisk men kul! Trots att lägenheten bokstavligen ser ut som (för att citera min mamma) "Jerusalems förstörelse" struntar jag i kaoset, pluggar upp lite musik och fredagsnjuter med lite vin framför älsklingsburken. Här kommer lite tankar + blandade länkar jag samlat på mig under veckan - skål goa vänner, nu är äntligen den bästa dagen på hela veckan här, nämligen fredag!

Jag hänger mycket på Etsy, det är så kul att flippa runt bland alla butiker, kreativa människor och deras produkter. Jag har gjort en liten, vad Etsy kallar Treasury. Helt enkelt en sammanfattning av mina favoritprylar just nu. Förhoppningsvis så kommer jag att lägga ut en ny lista varje fredag framöver. Hela listan hittar du här.

Jag har nämnt bloggen 'Infing' förut. Jag bara älskar hennes bilder och underfundiga rapporter om livet - att kika in hos henne är, för mig, alltid upplyftande och jag funderar allt som oftast på "hur har hon gjort/tagit den här bilden?" Bilderna är berättelser som får mig att titta och fascineras länge, länge. Jag såg i dag (jag får skylla på att jag fastnar för fotot) att hon nu också har en webbshop. Om jag kan uppmana dig till en sak idag så är det; besök!! Förhoppningsvis delar du min förtjusning!
 
I veckan pratade jag om hur mycket jag älskar glas! Så här var synen i farmors fönster när jag var barn. Magiskt! Ser ni ljuset - är det inte fint så säg?! Bild härifrån.
  

Den här fotoväggen hittade jag på bloggen 'Things I like, things I love'. Jag gillar grupperingen av tavlor + lampan - så här vill jag ha en vägg här hemma! Nu gäller det bara att hitta ett redigt "powertool" som kan perforera våra betongväggar...

Så, då kanske det är dags att krypa upp i soffan med älskade maken - ha nu en jättefin fredag kära vänner!
 

6 kommentarer:

Lella sa...

Nu har ju inte jag ett facebook konto men du får en gillatryck från mig! Ha en härlig fredag du med!

"Infing" sa...

Gulle dig!

Kram och hoppas du får en supermysig kväll!

Maleviks Rosenträdgård sa...

Vilket coolt ställe......ska kolla där :)

missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

imorgon.....
Välkommen :)
Håkan

anna k. sa...

Lella: Tack!
Infing: Kvällen blev mysig, men det där vinet straffar sig nu dessvärre :)

Håkan: Vi syns snart hos dig då!?

"Infing" sa...

Dumma vin! ;-)

anna k. sa...

Infing: Oh, ja - dumma, dumma vin! Att man ska må så dåligt över att må gott :)

Antal som kikar just nu: