1.4.06

Antikt och kuriosa

Vi hade en jättetrevlig förmiddag på antikmässa i Täby. Antikt, men mer inriktat på små föremål, kuriosatyp. Som en gigantisk loppis med diverse samlarobjekt.

Det var otroligt mycket folk och det var verkligen svårt att kunna överblicka, men efter årets första utomhusfika (!) sållades den värsta mobben av och vi gjorde tre rara fynd! Som jag bloggat om tidigare var jag på jakt efter påskpynt, eftersom jag alltid rationaliserat bort sånt med allt mitt flyttande.

Vi hittade:
- 2 söta påsktuppar i porslin
- 1 urfin porslinsfigur från 20-talet

Återkommer med bilder! Appropå påskpynt; maken, som älskar allt "ulligt och gulligt" kom hem med "Sune" häromdagen. Personligen är jag inte överdrivet förtjust i gosedjur - men Sune tvingades jag kapitulera inför!!

Om du bor i Stockholm, inte har nåt att göra i morgon söndag, besök mässan!! Du hittar all info här!

Ha det gott!!

P.s Krokusen har knopp i rabatten!!!

9 kommentarer:

Snäckan sa...

Sune är helt underbar!
Hittade också helt oväntat krokusar idag! Ett arv från förra husägaren som jag skänker en tacksam tanke.

anna k. sa...

Visst är han söt! Skön manchester åsså har han "kulor" i gumpen så att han kan sitta upp!

Jag låter som en treåring...!

"Våra krokusar" är lila i färgen, era också? Eller kanske gula, eller vita?!

Det måste vara vårt nordliga läge som gör oss helt galna efter tecken på liv, tecken på sommar och sol?!!

Anna

Lindas trädgårdsblogg sa...

Hej Lantliv! Nu har jag äntligen haft lite tid att titta genom din superfina blogg! Jag gillar ditt tema och dina vackra bilder! Vad använder du för kamera? Det ska bli kul att följa! Söt tupp!

Snäckan sa...

Tack söta du för dina fina ord, de värmde gott. Idag är en bättre dag trots att regnet vräker ned :-) Lyssnade på allt möjligt igår då jag hittade flyttlådorna med cd-skivor. Bla så blev det en hel del Sophie Zelmani.

anna k. sa...

Hejsan Linda!!

Vad kul att du gillar bloggen! Kamera? Jag får återkomma med vad det är för typ (glömde den på jobbet förståss) men det är en billig sak.

Har märkt att det tar ett tag innan man lär sig hur digitalkameror funkar. Allra bästa resultat är givetvis om man kan undvika att använda blixt.

Om man inte använder blixt gäller det att vara stadig på hand - och ta MÅNGA bilder eftersom man får räkna med att bara några bilder blir bra...

Lång utläggning det här men jag återkommer med vad jag vet vad för kamera jag anväder!!

Som den gamla klyschan säger: Övning ger färdighet!

Snäckan: Sopihe Z va?! Då var du verkligen "blå"!! Skönt att du känner dig bättre idag!

josé sa...

Gillar också Sune! Kul idé att leta påskpynt på loppis.

anna k. sa...

Det finns, vad jag sett, massor av fina påskfigurer i porslin att få tag på!

Ser de ut som mormors, ja då vill jag öppna plånboken!

Hoppas man inte åker på att bli lika besatt av påskpynt som julpynt...

Anonym sa...

Min dotter kom hem med en Sune när hon varit hos sin pappa i Stockholm. En poppis liten gynnare den där Sune!

anna k. sa...

Eller hur! Han är kramgo för både små och stora barn!!!

Han får nog stanna framme även efter påsk tror jag!