24.4.06

Giv mig ett handtag idag!

Kort och gott min måndag började underbart - ända tills jag skulle hem...

Jag missade mina ärenden på grund av konstiga bilköer. Då åkte jag och kollegan till Myrorna. Jag missade (garanterat) det perfekta hallbordet eftersom personalen abosolut inte kunde låta mig få reservera det tills i morgon (hur fixar man släp på 20 minuter??!). Efter att ha släppt av kollegan (som hittade en underbar spegel) tog det mig nära TVÅ TIMMAR att ta mig hem. Förklaringen kom när jag körde upp vid Stadion. Fotboll.

För mig är detta helt absurt - vi svenskar kan tydligen inte samlas i grupp, utan att slå ihjäl varandra. Därför måste vi ha:

- ridande polis
- ordningspolis
- hundpatruller
- kravallpoliser
- och ordningsvakter

Som total hatare av alla lagsporter blir jag arg och tycker någonstans, borde vi inte kunna använda vår polismakt till någonting annat?! När det dessutom är vi alla som får betala notan när ett gäng grabbar ska spela boll. Och ett annat gäng pojkar måste slåss.

När jag kommer hem funkar varesig blogger eller mejen som de ska....

Gode någon, giv en stackars fru ett handtag att överleva dagen - och alla mina futtiga problem!!

/Anna

P.s Tack för att jag får lätta mig lite och handtaget kan för övrigt hittas på inreda.com

9 kommentarer:

Snäckan sa...

Stackars lilla Anna. En kram kan jag erbjuda, hjälper det?

anna k. sa...

JAAAA!!! Jag vet att jag är gnällig med det är nåt helt otroligt vad bilköer gör med mitt humör... Resan tar i vanliga fall ca 20 minuter så...

Tack kära Snäckan och vad härligt att se att du vaknat ur "bloggkrampen"!

Snäckan sa...

Du har mail ;-)

Anonym sa...

Hej Anna

Jag håller med dig om detta med fotbollen det är ingen rim och reson.
Jag tycker att din blogg är jättetrevlig, läser den var dag.
Kram på dig

Hulda sa...

hei, hei! har fått til å lage banner på bloggen!

anna k. sa...

Hejsan Lena!

Tack så mycket för din "fotbollsupport"!!! Och vad trevligt att höra att du tittar in hos mig - det värmer verkligen!

Hulda: Har du fått till det?! Nu må jag gå in å kika!

Kram på er ALLA!

Hulda sa...

ja, ta deg en tur innom! koselig om du legg igjen noen ord!

mintid sa...

Jag ska till Tyskland i sommar o se Sverige...hoppas det blir lugnt o städat.
Det är fördelen med att bo på mindre ort/landet...aldrig bilköer...det är bäst. ;o)...jag bor 1,5 mil från mitt jobb o det tar mig 10-15 min till jobbet.
Ha en bra kväll!

anna k. sa...

Hej Mintid!

Ja bilköer är verkligen ett storstadsproblem. Hemma i Jämtland stöter man ju aldrig på nåt sånt här...

Vad ska ni hitta på i Tyskland?!