9.5.06

Tea Rose

I den den danska lantliga stilen (som jag älskar) är blommiga tyger en av hörnstenarna i inredningen. Rosor, pioner, och andra skira blommönster bryter av mot allt det vita. Jag kan uppskatta, se skönheten, i blommönster, men jag har alltid ställt mig lite skeptisk.

Jag är mer tjejen som gillar ränder och prickar! Men nu har jag bestämmt mig för att göra ett försök med Åhléns ljuvliga "Tea Rose"! Ett par stora, fluffiga kuddar åt maken att luta sig mot när vi äter middag och lapar sol på balkongen!

/Anna

Bilden: "Tea Rose" består av 100% bomull, 137 cm bredd och kostar 100:- m.

9 kommentarer:

Snäckan sa...

Det kommer bli finfint det!

Hulda sa...

Det var et nydelig stoff!

anna k. sa...

Jag hoppas det!! Har någon sett ett tomterött tyg (för en rimlig penning) med vita prickar?!

Skulle gärna vilja få tag på! Har för dåligt med tid för att springa för mycket i affärer tyvärr...

Anonym sa...

Jättefint tyg!!

Anonym sa...

Hei, vet ikke hvor du kan kjøpe denne benken, men jeg kan huske at jeg har lest om den i et interiørblad, men hvilket?????
Blir fint det med litt blomster sammen med stripene.....

Anonym sa...

ups, leste ikke etterlysningen din her, men har du sett på sidene til stoff og stil?

www.stoffogstil.no

anna k. sa...

Karna: Tack för länken till Stoffogstil! Den ska jag lägga in i mitt "skafferi" under inspiration!

Vilka fina bilder! De gav mig massor av uppslag på hur jag kan leka med textil!

Anonym sa...

Förra sommaren hade Åhléns att annat tyg som liknade detta (kanske tom lite snyggare:) Jag hade den otroliga turen att kunna köpa detta tyg på rea för håll i er nu: 15 kr metern!!!

Men nåt rött tyg med vita prickar kan jag inte komma på att jag sett...
ska hålla utkik!

anna k. sa...

15 spänn metern! Vad avis :) jag blir! Ja, håll gärna utkik efter ett polkadot tyg åt mig!