18.6.06

Café Lyran

Trots att jag bott i Stockholm i över tio år finns det fortfarande massor av härliga ställen att upptäcka! I dag var jag och maken, tillsammans med en kusin till min pappa, på Café Lyran i Bredäng!

"Lyran uppfördes i snickarglädjens tid år 1867 som sommarnöje. I början av 1900-talet hölls där mycket omtalade litterära musikaliska salonger."

Vi avnjöt räkmackor på Lyrans veranda - här har man sjöutsikt ända in till stan! Om ni har vägarna förbi, stanna och njut för Café Lyran är en riktig Stockholmspärla!

Uppdatering: Fick precis ett mejl från allas vår "anonyma Anna". Äntligen har hon gått och blivit med blogg! Hurra Anna och välkommen i "bloggtanternas" glada sällskap! Annas blogg heter som följer: http://lovethecountry.blogspot.com Gå och besök och ge uppmuntran!

13 kommentarer:

Anneli sa...

-Yeah, I know! som Andy i Little Britain skulle säja.
Lyran är verkligen ett favvoställe!!
Där har man ju mumsat i sig ett och annat bakverk:) Jag ser att ditt sällskap föredrog köttbullemacka:)
Guud vilka fina bilder!

Lantliv sa...

Hm, ja. Maken goffade i sig sin på två röda - en kock som aldrig sett mat!!!?

Tack för bildberömmet :) !!

Anonym sa...

For en vidunderlig cafe. Man drømmer seg inn i bildene. Heidi

Anna sa...

Men gulle dig! Tusen tack för den skamlösa reklamen, hihhi. :) Är ärad över att få bli en "bloggtant"!

Vicke sa...

Vilka fina bilder, det måste vi besöka nästa gång vi åker till Sthlm:)

The Nordic Bedouin sa...

Vilka härliga bilder! Har aldrig hört talas om Lyran - måste åka dit och kika. Det ser ju helt fantastiskt ut!

Lantliv sa...

Anna:
Det är så kul att du blivit med blogg!! Speciellt som du delar mitt lilla specialintresse!

Vicke & N.B:
Men gör det - man kan sitta i trädgården eller allra helst, på verandan med skön utsikt och en frisk sjöbris i håret! Kakutbudet är helt okej, som på ett traditionellt kondis!

Emmy sa...

Men jösses vad mysigt! Ska verkligen ta en tur dit när jag är i huvudstaden nästa gång.

Anna sa...

Kaféet är en så häftig kontrast till de höghusområde som ligger bakom skogen mot tunnelbanan. Min kompis bodde där ett tag och visade mig denna oas mitt i förorten.

Anna sa...

Hihhi, glad att du tycker det! :) Det finns så många härliga ställen i Stockholm, vi har verkligen en vacker huvudstad! Nu fick jag en släng av Stockholmslängtan!

Mumrik sa...

Åh vilket ställe! Det har jag missat. Det finns nu på jagvillåkatill listan som bara ökar. ;-)

Tänkte också krypa till korset och säga att den här veliga nätmänniskan är tillbaka på ruta ett. En hemsida. *s* Kände att koda egen sida är halva nöjet.

Frida/Husmusen sa...

Men Gud vilket mysigt ställe. Läckert! Det måste jag testa om jag har vägarna förbi! :) Kul med sådana guldkorn! Mera mera!

Lantliv sa...

Mumrik:
Det är så härligt att du är tillbaka!

Emmy, Anna och Frida:
Åk förbi om ni är i närheten! Och jag blev själv sugen på att leta fram ännu mer kul ställen!

Jag får fråga pappas kusin som är en riktig "guldgrävare" och har lunkat runt i Stockholm sen början på 50- talet, hon vet nog!

Antal som kikar just nu: