17.6.06

Hemska hall

När man bor i en bunker (vårt ord för renoveringskaos som gått i stå) är att det är skvatt omöjligt att hålla det någolunda fint. Man skyfflar prylar till höger och vänster. I hallen har vi haft ett bord stående som ska bort. Det är mycket lätt att allt småplock hamnar här och resultatet är ju... hemskt. Eftersom jag har "pressen" på mig att vara duktig i dag, och värmen rycker mot 45 grader på balkongen, så börjar jag med ett kaos inomhus tills temperaturen nått mer rimliga grader!

Det här gör ju ingen glad direkt...

Lite bättre! Bordet är i källaren och alla pryttlar står nu på den blå lådan som tidigare stod på balkongen. Eftersom jag tyvärr är allergisk, har vi fejkade husdjur istället; den franska djävulskatten och makens engelska setter.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, så mycket fina saker du har här!
Porträttet, är det någon avlägsen släkting eller tillhör han familjen Loppis?

anna k. sa...

Porträttet är upphittat på Myrorna i Hjorthagen! Surgubben är pappa till den berömde A. Nobel!

Det blev helt plötsligt en rymlig hall när bordeländet åkte bort.

Usch, får ångest över tanken på hur mycket det är att göra här hemma!!

Anonym sa...

Va fint ni verkar ha hemma. Man blir så inspirerad när man tittar in här. Å du....du e inte ensammen om att ha massor att göra hemma. Ibland blir man så trött när man tänker på det....men det e ju kul sen när det blir fint!

anna k. sa...

Tack Annika!
Du anar inte hur dina ord värmer!!

Anonym sa...

jag vet inte om det är någon tröst men vi har nog alla våra sorgehörn lite här och där i hemmet. på en bänk och på soffbordet har det en förmåga att röra till sig

Anonym sa...

Så fint det ble ! :-)

Ingrid sa...

Så fint dere har det hjemme!

Anonym sa...

vassego ;)

anna k. sa...

Ni flickor är väl för rara! Tack ska ni ha, alla ni söta, för att ni peppar upp mig! All kraft och positiv energi behövs - indeed!

Sötisar är vad ni är!

Kramar från Anna!

Hannele på Hisingen sa...

Lyckliga jag, som har en son som städde garaget, det blev många turer till soptippen och loppis och många nya lådor och hyllor på ikea.
Nu hittar jag! :)

Hannele på Hisingen sa...

Lyckliga jag, som har en son som städde garaget, det blev många turer till soptippen och loppis och många nya lådor och hyllor på ikea.
Nu hittar jag! :)

Hannele på Hisingen sa...

Lyckliga jag, som har en son som städde garaget, det blev många turer till soptippen och loppis och många nya lådor och hyllor på ikea.
Nu hittar jag! :)

Hannele på Hisingen sa...

Sorry, trippelklick... :|

A sa...

Är det denna kannan som är från Plantagen? Damn vad snygg! Var det länge sen du köpte den?

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vad trevligt det blev. Jag gillar katt-tavlan!!

anna k. sa...

Linda:
Kattbilden tror jag vi köpte på Överskottsbolaget av alla ställen! Det var nåt med de där djävulska ögonen som gjorde att den fick följa med hem.

Ramen (även den andra på bilden) är Ajkiiia!

anna k. sa...

Anna:
Missade dig bland kommentarerna här ser jag. Jo, kannan köpte vi strax innan påsk på det nya flaggskeppet de har i Barkaby. Helt klart värt ett besök om du är i stan! Man häpnar faktiskt. De hade mycket fint till bra pris!