26.6.06

Mot semester!

När jag berättade för pappa om att vi ska åka till Skagen på semester började han skratta! Uppenbarligen så blev jag "till" där sensommaren 1970! Mja, tydligen så är det mycket vackert att njuta av om man bara orkar dra sig från alla sköna sanddyner ;) !

Båtresan från Göteborg till Frederikshavn är i alla fall bokad, campingar är utsedda, och resmålslistan börjar fyllas! Men, jag vill gärna ha fler förslag från alla nya besökare här på bloggen! Vart ska vi åka - hela Danmark står på agendan!?

Bilden: Collage från kända Skagenmålningar - självfallet ska vi gå på Skagenmuséet!

9 kommentarer:

Nina sa...

VIborg är en mysig stad med härliga butiker !

Vild-hallon sa...

Lökken-Vrå... underbar strand och mysig stad. I närheten finns en kyrka som är på väg att rasa ner i havet och en fyr som är nästan totalt begravd i sand. Allt p.g.a. drivande sand och erosion, naturen är mäktig.

Om jag inte minns helt fel så fanns det även gott om hantverkare och skojiga små affärer.

A sa...

Hihi, vad kul! Sambon och jag har också pratat om minisemester i Danmark. Inget så avancerat som husvagn, snarare vår lilla Seat och vandrarhem! Ska bli kul att se vilka tips som finns! Känner mest till Köpenhamn och runtikring..

Anonym sa...

Ha, vi skall också åka till Skagen i juli. Vi åker mellan Varberg Grenå! Vi ahr inte bokat boende ännu, men det lutar åt tält! Hur många dagar ska ni vara borta? Vi skall vara borta i tre dagar. Hoppas på att fynda i mysiga danska affärer!!

Anonym sa...

Vi ska också åka till Skagen, men inte förrän den 16 aug. Tidigare tips på din blogg ang Skagen så kommer vi att bo på Hjorths Hotel i Kandestederne (tack Maria), i 2 nätter men jag tror vi ska ändra det till 3 nätter...

Anonym sa...

http://www.markedskalenderen.dk/marked/ här finns så man kan söka lite för loppis o shopping :-) får du tar vel ingen semester från det :-)

anna k. sa...

Tack kära ni för alla fina tips! Jag skriver av för brinnande livet!!

Båten går på onsdag morgon (nästa vecka) och vi har inte satt någon tid för vår resa, den får max ta två veckor dock. Ska bli skönt att bara få "segla runt" och stanna där man vill stanna!!

Anonym sa...

oj va kul att bara åka dit näsan pekar. det ska mest troligt vi med göra.fast vi åker sthlm-kolmården-götet-skåne. kanske åker vi åxå över till skagen så jag tjuvläser lite tips här ;)

Hulda sa...

nydelige malerier fra Skagen, har vært i Danmark, men ikke der. Kunne ha veldig lyst til å reise dit engang.