30.8.06

Jag - en suris...

Nu har den hemska morgontröttheten, som jag alltid haft, blivit etter värre. Den påsmygande hösten och den kommande vintern gör mig så otroligt trött att det ser ut som om jag har dunkuddar under ögonen. Jag, som är nattmänniska, klarar tyvärr inte av att lägga mig tidigare, så det enkla tricket funkar tyvärr inte. Jag behöver nån form av hjälp!! Började dagen med att proppa i mig c-vitaminer, men har du nåt bra tips på hur man kan känna sig lite piggare och slippa känna sig som om man sover fram till tolvtiden på dan?

Trötta, trötta jag.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Jag brukar äta vitaminer ifrån Apoteket "Mitt val" och rosenrot....

Anonym sa...

Träning är min bästa medicin! :-)

Anonym sa...

Jag har tips! Ett inlägg från den 21 okt under träning & hälsa i min blogg.

Tone sa...

Jeg har også gode erfaringer med rosenrot :-)

Anonym sa...

Jag tror faktiskt också på träning, jag är inne i en period nu när jag inte tränar alls, och jag sover sämre och är trött. Men under de perioder då jag tränar blir jag pigg som en mört och sover som en stock! -Så vad väntar jag på??
Maken och jag brukar gå på morgonpromenad direkt då vi vaknar, ca 45 minuter. DET är en riktigt bra start på dagen. Vi ska ta upp det nu i september!

vero sa...

För att hålla igång är dans ett hett tips. Jag går på Squaredance med min man. Det är jättekul och ger bra motion...vi blir båda pigga och glada (lyckliga?)av det.

A sa...

Åh då är vi precis likadana! Ginseng och träning rekommenderara jag. Brukar vara ute i skogen och springa, då kan man sova gott och blir mycket piggare nästa dag. Annelis idé låter kanon, men jag är alldeles för morgontrött för att orka det. Annars, ät massor av frukt och grönsaker, kanske en stor fruktsmoothie till frukost.

Anonym sa...

jag är också en nattmänniska och jag vet inte hur jag ska ta mig ur mina hemska vanor som jag dragit på mig under min halvårsledighet.
sover till 9 - halv 10 sen frukost.
men nu är det dax.... nya vanor det går inte att vara uppe sist av alla varje kväll/natt. efter kvällspromendaden med hunden kl 22. 15 är det march pannkaka i säng.
det är bara att bita i det sura äpplet och gå upp. ta en nypa luft el en dusch direkt på morgonen, sen brukar jag gå ut och hämta tidningen (eller rättare sagt ragla ut,halvsovande) det gör att man kvicknar till. vitaminer har jag provat men inte märkt skillnad.

Minne sa...

Jag är lika halvdöd på morgonen. Det är det värsta jag vet att gå upp innan 9. Men jag har köpt träningskort på ett gym och ska börja endera dagen. Kanske hjälper det något! Fast jag har inte märkt någon skillnad förut, så jag får nog dras med detta :( Tycker bäst om att sitta uppe sen kväll. Då är jag som mest kreativ. Det är nog biologiskt!

Anonym sa...

Dricka mycket vatten, frisk luft och kanske en dunderbra uppstramande/uppiggande dagkräm:) (Jag kan rekomendera Instant de beauté från Decléor alias Askungekrämen) Skämt & sido... som de flesta tipsat om är det nog hälsosamt(nyttiga intag och uttag) liv och mycket söm som är det bästa:) Hoppas det blir bättre!

anna k. sa...

Tack kära ni för alla bra tips! Jag ska ta mig i kragen och verkligen prova flera av dem!!