10.8.06

Storsjöhyttan

Som exiljamt, får jag ibland ett jättesug efter hemtrakterna. Då brukar jag toksurfa runt på lokala hemsidor, sucka en stund och stilla behovet. Jag vill verkligen passa på att lyfta fram de driftiga tjejerna som driver Storsjöhyttan nere i Östersunds hamn. Mot alla odds lyckades de starta upp en glashytta mitt i ingenting!
"Tyngdpunkten av produktionen ligger på bruksglas i olika serviser och serier där det ofärgade glaset står för form, funktion och drycken, innehållet står för färgen."

Men det är nog så, har du en bra produkt och kämparglöd, då kan det gå - hela vägen!

Bilden: Storsjöhyttan!

5 kommentarer:

mikebike sa...

ja jag har sett dem på tv. tjejerna som startade glashyttan. mycket kul. extra kul att det verkar funka också. koola tjejer!

Anonym sa...

Verkligen roligt:) Och vilka fina glas! Jag tror verkligen på att det småskaliga är på väg tillbaka!!
Friskt vågat, hälften vunnet, Anna!

anna k. sa...

Speja: Vist är det inspirerande med människor som följer sina drömmar och väljer att satsa framför den trygga svenssontillvaron!

Mike: Hej på dig vännen! De är jättecoola och de har verkligen blivit en instutition i Ösd. De ska ha all cred de kan få i mitt tycke!

Anneli: De har jättefina serier döpta efter orter i Jämtland! Friskt vågat,hälften ÄR vunnet darling :D !

Anonym sa...

tack för tipset, dit måste jag leta mig nästa gång jag är i Ö-sund

anna k. sa...

Cia: Gör det!! Om du är intresserad av keramik, kanske du hört talas om Drejeriet? Om inte, klart värt ett besök!