15.9.06

Sundby Rökgrå

Kvänums kök Sundby Rökgrå är ett av de vackraste köken på marknaden i mitt tycke! Inspirationen till köksluckan har designteamet hämtat från det gamla köket i Stora Sundby slott! Nu bor vi ju i ett betongschabrak som byggdes 1964, så att köra den här looken rakt av funkar inte riktigt tyvärr. Men släta vita luckor, en porslinsho, öppna hyllor och pärlspont ovanför diskbänken skulle passa perfekt. Med lite färglada (rött förstås!) inredningsdetaljer skulle det bli modernt men ändå ha de där dragen av lantkök som både jag och maken gillar. Moden country helt enkelt!

Vad tycker ni om Sundby Rökgrå?!

Bilder: Kvänum

15 kommentarer:

Anonym sa...

Ett vackert kök i en härlig grå ton, men jag skulle inte vilja ha öppna hyllor utan föredrar alla gånger skåp som går att stänga. Så man kan gömma undan allt som står och skräpar och "trolla" så det ser undanstökat och städat ut.
//V

vero sa...

Jag håller med Vildängeln. Öppna hyller alstrar damm i tallrikarna...vilket leder till en onödig extradiskning. Fy för den lede! Däremot så var köket jättefint. Perfekt kombination av gammaldags och modernt! Ett kök helt i vår smak. Maken nickar instämmandes här bakom :)

Nina sa...

Underbart kök!
...och har inte kommit mej för att säga det förut, men bättre sent än aldrig: du har en underbar blogg ;)

anna k. sa...

Vildägel och Vero: Jag har tänkt, stött och blött just dammfaktorn och kom fram till att det får bli en redig köksfläkt och att vi bara har porslin som man använder på daglig basis framme (över diskbänken).

Sen får vi överleva lite damm i hörnen :) !

Allt skräp ska döljas i nya högskåp - och gudarna ska veta vad med saker man samlat på sig!

Nina: Tack gulle du - sånt värmer alltid!

Anonym sa...

Mums, säger jag! Men vill ha lite färre öppna hyllor. Annars perfekt och ser så vilsamt ut.

A sa...

Jättefint! Lite för grått för min smak men annars skönt!

Anonym sa...

VACKERT Vill gärna ha öppna hyllor men inte så mycket
som här

Kattfot sa...

Det är en köksinredining helt i min stil. Vilken dröm! Snyggt, jag gillar den rökgrå färgen!

Anonym sa...

Helt underbart vackert! Drömkök! Tyvärr stannar det väl vid dröm. Vi har fått hålla tillgodo med IKEA inte så tokigt men inte i klass med detta.

Anonym sa...

FANTASTIKS!!! Kunne godt ha byttet mitt kjøkken med dette!!!!!!

Anonym sa...

vilket underbart kök... sån't ska jag ha när jag blir stor:)

Anonym sa...

Fantastiskt kök!! Har ett kvänum kök faktiskt, med öppna hyllor och stora lådor. Det mesta porslinet förvarar jag i lådorna, och lite smågrejor på hyllorna. Det är inte så farligt dammigt faktiskt och prismässigt inte mycket värre än Ikea, man får bara ge sjutton att hamna i fallgropen "extratillbehör". ;)

Minna Mercke Schmidt sa...

Vi tycker om. Mycket. Gillar de öppna hyllorna!

anna k. sa...

Flickor: Vad kul att ni gillar köket!! Jag får väl återkomma fram på senvintern med en dammrapport!!

Line sa...

Nydelig og et ekte country - feeling kjøkken. Luv it :)