1.12.06

Intet nytt på

bilfronten tyvärr. Min rara svåger lånade ut en bil till mig. En Audi "blir ju toppen" tänkte jag glatt! Det visade sig att halva avgassystemet är löst. Det innebär att det låter som om underredet ska falla av och ljudet ska vi inte tala om. När backspegeln ramlade i knät på mig gav jag upp... Det här var första gången jag känt mig otrygg i en bil.

Efter tokjobbande med Magasinet, ångest över bilhelvetet, och allmänt kaos är det framstupa sidoläge i soffan som gäller i kväll. Problemet är bara att vi har en tvåsits soffa som sett sina bättre dagar. Två valar i den, ja ni kan ju tänka er! Med en skuld hos den hårdpermanetade damen på banken räcker väl knappt pengarna ens till den här från Ikea...

Är det bara jag eller har inte Ikea rätt tråkiga soffor just nu?!

Nä, nu ska jag sluta att älta och tycka synd om mig själv och önska er alla en urskön helg, ha det gott kära vänner!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Då är vi två som tycker synd om sig själva, jag är så jävla trött att hela jag skakar....
Men Jeeesus vilken raid vi gjorde inatt!! "The Werry Bäst" som din pappa tyckte:)
Kram på dig och trevlig helg!

Anna sa...

Vilket magasin! übersnyggt!!!
Kanonfina bilder och text. Bra jobbat! Trevlig helg!

anna k. sa...

Anneli: Ja du din stackare fick vara uppe nån timme till du! Men vi fick ju verkligen till något bra - jag är urnöjd!

The Werry Bäst :D jo,jo!! Kram vännen!

Anna: Tack ska du ha! Ska hälsa från trädgårdsformgivaren Maria (från förra nummret) hon var jätteimpad av dina bilder - "som ur värsta inredningstidningen"! Så kul att ha dig med Anna, och hoppas det leder till något spännande uppdrag!!

Johanna sa...

Jag tycker Tylösand från IKEA är sjukt snygg men annars kan du ha rätt där.

anna k. sa...

Jolla: Hm, den måste jag kolla in!