17.12.06

Söndag

10:40 Här har vi vårt nya vrålåk!
Ett stort tack till pappa och H. för all hjälp!
10:45 Att man kan bli glad för att få skrapa rutorna på bilen!
Äntligen något som kan påminna om vinter!
11:00 Långängens Gård på Lidingö. Ett urmysigt ställe som ligger "mitt i skogen". Är du i närheten - besök! I högra hörnet skymtar jag :D!
11:00 Långängens Gård har en stor uteplats i trädgården där
man kan pusta ut efter en promenad i naturreservatet.
11:05 Julefint i ett av rummen. På dagens frukostmeny för mig och
maken stod kaffe och varsin salami- och briesmörgås. Mumma!
Långängen har en spännande historia, den heliga Birgittas son var
den förste som bebodde platsen.
13:30 Maken jobbar och jag passar på att göra lite julfint på balkongen.
Zinkkorgen är från Cosas.

Hoppas ni hade en fin helg flickor!!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ni verkar ha haft en helmysig 3:e advent. Fint ställe det där! Ha en skön vecka!

Anonym sa...

Vilken mysig dag ni ser ut att ha haft!

Anonym sa...

Oh, Långängens gård, jag har bott på Lidingö och nu när jag ser bilderna så vill jag tillbaka...

Anonym sa...

Grattis med det nye gliset!!!

Er litt kaldt her også, ser at det ligger snø på fjellene, så kanskje vi får en hvit jul...?

Så koselig det så ut, ha en fin mandag!

anna k. sa...

Lime: Det var en jättetrevlig dag, trots att maken var tvungen att gå och jobba - ha en härlig, stressfri vecka du med!

Ljuvligt hemma: Det var riktigt mysigt med kylan och solen!

Susann: När vi var på Långängen träffade maken på f.d grannar, som nu bor i Spanien - de hade samma känsla som du, de ville tillbaka och se stället en gång till :) !

Karna: Gliset? Är det norska för vrålåk??! Jag håller tummarna för att du ska få en vit jul - för det vill ju alla ha :D! Ha en trevlig måndag du med Karna!

Anna sa...

Långängens gård är fantastiskt fin. Jag har också bott på Lidingö och besökt detta ställe. Åh, jag längtar tillbaka litegrann...

Du, nu äntligen har jag lagt ut mitt julkort! *hojt-hojt* ;-)

Anonym sa...

Fint självporträtt :)

anna k. sa...

Anna: Så du är g:a Lidingöbo?! Vi kanske får ta en bloggfika fram på vårkanten där?! Ska genast spana in ditt julkort!

Hannele: Tack raring!

Anonym sa...

Ååå vilket fantastiskt ställe! Jag älskar lantliga, gamla underbara miljöer och gårdar. Där får man massor med inspiration!

anna k. sa...

Anonym: Har du möjligheten att åka dit - gör det! Förutom det vackra caféet är omgivningen underbar! Hela området är ett naturreservat.