22.2.07

Planer?

Jag brukar roa mig med att fundera på vad vi ska göra i sommar. Det är så skönt att ha något trevligt att se fram emot, något som får en att "överleva" mörket och kylan. Än så länge är inte sommaren helt spikad, men vi har några tankar på vad vi vill göra. En tur till Norge och Trondheminstrakten står högt upp på önskelistan. Har du några planer för sommaren, eller tar du bara dagarna som de kommer? Berätta gärna om hur just din sommar kommer att se ut - och har du några bra tips på resmål så vet du vem som gärna vill höra :D!

Uppdatering 27/2: Tack för alla fina sommarinlägg! Jag hoppas att vi får massor av sol, gott om pengar i plånboken och iaf liite ledigt för er som måste jobba - i sommar ska vi ha kul flickor!!

17 kommentarer:

Blommiga Karin sa...

Ja det är ju mycket man vill hinna göra på sommaren,men jag älskar Skåne och allt vad det innebär med havet,äppelodlingarna,blomster trädgårdarna,havet,....härligt!
Kanske ska vi åka till Norrland. Där det ska bli släkt träff,men det är ju en bit dit så man får se.
Öland är ju alltid trevligt också!

Anonym sa...

Tror att de flesta dagarna på min semester kommer att spenderas på Torpet i Östergötland. Förra sommaren byggde vi om köket så planen är att vi ska ta det lite lugnare i år... men vi får väl se hur det går... :) Vi har också pratat om en tur till Norrland, men inget som är spikat ännu.

Anonym sa...

I sommar vill jag framför allt vara lite ledig.....jag vill kunna sitta ute på kvällarna och grilla och dricka gott vin, odla egna tomater, slutföra lite trädgårdsprojekt och njuta av sol och värme. DET vill jag göra i sommar:)

Nina sa...

ja du undrar om jag hinner vara ledig annars samma som anneli njuta av sommarkvällarna - hoppas bara på en pangsommar igen.

anna k. sa...

Blomman för dagen: Åh, vad det låter mysigt med Skåne! Tyvärr har jag knappt sett något annat än Helsingborg. Skåne åker upp på önskelistan - helt klart!

Anonym sa...

jag kommer till Sverige!! Det är vårt absolut favorita semesterlandet. Vi ska åka med inlandsbana från Mora till Gällivare. Jag hoppas besöka några utställningar, Konst runt Siljan kanske och vi får väl se vad som händer!

Lotten sa...

Vi skall vara på landet och bada i havet här på västkusten! Kanske en tur till Skagen och eventuellt oxå Legoland för barnen.

I år har jag juli-semester för första gången på vääldigt länge!

Anonym sa...

Jeg var mye i Trønderlag og Trondheim som lita jente, og jeg husker det så godt! Det er utrolig fint der. Min morfar kommer fra en gård i Sør-Trøndelag så ja der har jeg vært en del.

Min sommer er foreløpig litt usikker, men vi skal bo 2 uker på vårt sommarställe, vår hytte som vi sier her i Norge. Vår hytte er faktisk i kommunen vi bor i, men endå er det som om å komme til et annet ställe :) Det er ved sjøen og vi trivs jättegodt der ute. Det er min mans barndoms-plats :)

Karin sa...

Våren är redan fullplanerad så jag längtar också till ledighet och tid för trädgård. Men det är klart en tur till Irland och besök hos bästa kompisen hade inte varit helt fel! :)

Vintage House sa...

Wow, har lite svårt att tänka sommar förtillfället med tanke på att det är snöstorm ute.. Men ska försöka, första resan blir i påsk och då blir det snowboard i sälen en vecka. ska bli superkul.. Sedan kan det bli Franska landsbygden till sommaren. Hitta några loppis och köra runt.. kram sandra

Anonym sa...

JOBBA! skit... jag är ju student så jag måste ju tyvärr få in cash till hyran då CSN har semester på sommaren:D för min del iaf....

Men västkusten är ju aldrig fel att åka till på sommmaren...

Om jag hade tid skulle jag absolut åka till Söderåsens Natioanlpark i Skåne, sådär i maj när bokträden slagit ut sig bibeltunna spygröna löv... Det är något av det vakraste jag sett! Stor rekomendation att fara till!

Anonym sa...

Det blir nog mest jobb i sommar är jag rädd men förhoppningsvis hinner vi med minst en vecka i dalarna och så lite kortare badutflykter här hemma.

maria sa...

Åh, det här fick mig att tänka på sommaren. Jag vet inte riktigt hur det ser ut på jobbfronten för min del, men om jag är kvar på samma jobb kommer jag att ha en normallång semester och sambon kommer att ha två veckor då han precis har börjat på nytt jobb. Det skulle vara skönt med en vecka hemma, med dagsutflykter till havet och så. Och så hyra bil en vecka och åka norrut med hund och tält, eller kanske vandrarhem. När sambon är tillbaka till jobbet blir det väl till att hälsa på släkt och vänner i Småland-Öland.*drömmer sommardrömmar*

Anonym sa...

Jag skulle gärna ta med familjen till Gotland ... Att man ska vara i Sverige under sommaren är för mig självklart
=)
Men kanske blir det bara till att vara hemma i år vi måste nämligen planera vår nya tomt, fixa gräs och andra planteringar. Vi ska också måla en boda som levereras till oss från lokala snickare i början av sommaren osv. men hur det än blir så är det ju underbart med ljusa sommarkvällar, sol, bad, grillfester och LEDIGT!
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Anonym sa...

Åh, sommar, sommar, sommar! Jag längtar så tills man får plocka ihop alla prylar och flytta ut till stugan! Efter 10 månader i stan så längtar man ut så in i norden till landet! Långa dagar och ljumma kvällar, det är väl för underbart!

Anonym sa...

Det är så mycket jag vill göra i sommar, ordna altanen/ verandan, nya rabatter, syrenhäck och lekstuga till dottern, en välkomnande dofthörna. Grilla, äta & dricka gott, umgås med vänner och bada....

Anonym sa...

Jag blickar tillbaka och njuter av alla bilder från förra sommaren..