4.8.07

Artful blogging

Klart att det skulle hända. Det var bara en tidsfråga innan någon valde ut inspirerande bloggare och gjorde ett magasin av deras sprudlande kreativitet. Första nummret av Artful Blogging publicerades den 1 augusti.
"The Internet has come alive with the voices of artists who let us into their studios and into their lives by keeping online journals, galleries and blogs."
Jag vill givetvis lägga vantarna på ett exemplar, men tyvärr verkar den jättesvår att få tag på. I Sverige har jag bara hittat tre återförsäljare. I Norge finns det fler, så om det är någon vänlig norska (eller svenska) som hittar den - skicka mig ett exemplar!! Vi kan göra ett byte, är det något som du skulle vilja ha från den svenska sidan av gränsen? Mejla mig gärna på lantligt@yahoo.se!

Artful blogging is now in a store near (?) you!

21 kommentarer:

Anonym sa...

åhh, det där såg intressant ut :D synd att den verkar så svår att få tag på.

O L G A sa...

Ja, det magasinet den skulle vara roligt att se. Spännande hur mycket man skulle känna igen av det som visades...

Anonym sa...

Det hade varit kul att få se! Du rapporterar väl om du får tag på den. Är det svenska bloggar också tro?

Smultronstället sa...

kan du inte ringa/maila en svensk återförsäljare och be de skicka tidningen, det gör de säkert!

W&W form sa...

va roligt, har faktiskt ofta tänkt på att det finns så många duktiga bloggare som skulle kunna starta en egen inrednings tidning om bloggare.
kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Jaha, ja detta med bloggar har ju växt värre än svampar ur jorden... men kul är det!! Det måste finnas miljontals vid det här laget! Kul idé med magazinet, skulle vara kul att kika i det,men, men... vet inte var man finner det heller tyvärr! Ha en skön söndag Anna! ( kul & mysiga inlägg du gör!)Mari.

Anonym sa...

Gud vad kul!

Maria sa...

Vad många bloggtips man kan få i en sådan tidning, men det kanske mest blir utländska bloggar...

Anonym sa...

Vad kul med en sådan tidning!
Säljs den i vanliga tidnings affärer?
Hoppas du får tag, på ett ex.
/S

hummmlan sa...

Den där skulle jag också vilja ha ett ex av!
Ha det bra!

Taklyftet sa...

Var finns de svensk återförsäljarna?

Anonym sa...

Vad spännande... den tidningen skulle jag gärna läsa! Hoppas du får tag i ett exemplar :)

Lina Gardelid sa...

Hej!
Känner mig lite fräck som frågar såhär men...
Skulle du kunna tänka dig att hjälpa mig med att tipsa mig om butiker du känner till där mina KrejsiKards skulle passa?
Har ett inlägg där jag undrar...
Hade blivit SUPERglad om du vill hjälpa mig!
Kram Lina på gården

Anonym sa...

Ja, spännande att kika i det:)
Ha en fin och solig dag.
MVh Lallis

Anonym sa...

Vilken smart idé! Det var på tiden :)

anna k. sa...

Alla ni: Jag hör givetvis av mig om jag lyckas lägga vantarna på ett exemplar. Det finns, enligt vad jag förstår bara tre återförsäljare i Sverige. Ska kontakta någon av dem. Här kommer de för dig som är intresserad av att hitta ett ex själv:

Magnolia
Skaraborgsvagen 30
Boras 50630
Sweden

The Rubber Room
Riksvägen 15A
Bräcke 84060
Sweden
46 693 66 14 17

Tidskrifter.net, LHT International
Danmarksg 4E
Linkoping 0
Sweden
46708950192

anna k. sa...

Nilla: Nä, jag tror bara det är engelskspråkiga bloggar men jag är inte säker.

Anonym sa...

Hej!
Magasinet går att beställa direkt från www.stampington.com.Kostar 14.95 $ plus frakt och även att prenumerera 4 nummer per år. Finns massa annat intressant på deras hemsida.

Anonym sa...

Her i Danmnark er situationen endnu værre end i Sverige: Vi har INGEN forhandlere!

Men som den forrige læser gør opmærksom på kan bladet heldigvis købes direkte hos udgiveren Stampington: http://www.stampington.com/html/main_magazines.html

Stampington er et amerikansk foretagende som udgiver mange forskelle blade om kreative emner. Jeg har lige haft en artikel om min blog (som jeg skriver på engelsk!)i et andet af deres nye blade "Somerset Life". Da de ofte efterlyser "nyt stof" vil jeg opfordre til at sende dem en mail, hvis nogen her kender en god blog der fortjener omtale. Eneste lille hage kan måske være, at bloggen skal være engelsksproget...

Anonym sa...

Hej igen - jeg tror desværre der røg et par bogstaver af netadressen til Stampington fordi jeg valgte den lange udgave, der henviser direkte til deres tidsskrifter. Brug i stedet den korte: http://www.stampington.com
og klik derefter videre til "magazines".

Anonym sa...

hi all
http://www.tor.com/community/users/omepabhal1978
http://www.tor.com/community/users/puetidsehrla1988
http://www.tor.com/community/users/loachardphere1970
http://www.tor.com/community/users/walpiesylde1972
http://www.tor.com/community/users/lingpozabel1988