3.1.08

Viva Kreativa

Om det är något som jag beundrar, så är det människor som är kreativa. Ett speciellt gott öga har jag till alla dem som kan hantera nål och tråd. Förutom mitt nyårslöfte att leva mer miljövänligt så har jag också lovat mig själv att lära mig att sy. Eller rättare sagt, plocka upp de där begravna kunskaperna som ligger någonstans i huvudets krypin och skräpar.

Jag tycker att det är jättekul att besöka Etsy som är en sajt där man kan lägga upp och säja sina kreationer. Eftersom jag är en väskälskare av stora mått - och dessutom gillar kitsch - så fastnade jag för TerraMayas alster. Kanske är det lite svårburna väskor, men oj så inspirerande jag tycker att de är!

12 kommentarer:

Gry sa...

Vilka fräcka väskor! Ååh, vad jag önskar att jag var lite duktigare på att sy... Måste göra något åt det...;-)

Ha en fin kväll!

//Gry

-- sa...

Riktigt orginella väskor du hittat och fina också. Brukar följa din blogg med stort intresse. Kolla gärna in min nystartade blogg om du vill. Ha en trevlig kväll! /Maria

Marika på Odlingspyssel sa...

Etsy är verkligen en kreativ guldgruva, så många fina, finuliga och vackra saker där, och i sådana mängder! :)

Lilla Blanka sa...

Riktigt roliga väskor! Jag tycker också om kreativitet och ibland kanske jag inte gillar resultatet men kan tycka att det är härligt med all kreativitet som sprutat fram. Så kan det vara med mina barns små alster ibland hihi, underbart härliga men de kanske inte passar nånstans, mer roliga än snygga alltså ;)
Kram
Mia

Randi sa...

Vilka underbara väskor - tygerna är ju helt fantastiska!
Fint tips, tack!
Kram Randi

Maria sa...

Villken fin blogg du har, tur att jag hittade hit!

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka roliga & fina väskor, den med skeletten var ju så häftig! Ja, kreativa människor beundrar jag med, jag har satt ut en länklista med såna, jag själv är helt kass, på både sy, sticka, virka och pyssla: ) Ett toppenår önskar jag dig och skön helg!! Mari.

Anonym sa...

Jag håller också på att lära mig att sy och det är så kul! Men Etsy är för farligt, fastnar man där så blir man lätt beroende! :)

linnea-maria sa...

Jag är också ett Etsy fan. Har funderat själv på att lägga ut varor där. Vi har ju bara tradera i sverige. Väskorna är skitsnygga och passar en rockabilly-tjej perfekt. Ha en trevlig helg /linnea-maria

Anonym sa...

Gostei muito desse post e seu blog é muito interessante, vou passar por aqui sempre =) Depois dá uma passada lá no meu site, que é sobre o CresceNet, espero que goste. O endereço dele é http://www.provedorcrescenet.com . Um abraço.

Anonym sa...

For å si det på godt norsk: DRITKULE!!! Vil ha, vil ha, vil ha!

sagolikflora sa...

Super fina väskor :-).... Gillar verkligen gamla pinuppor. Så fräckt och coolt. Skulle vilja hitta motiv med manspinuppor oxå... Men det verkar vara omöjligt... Lite flirtiga Sailor men, det skulle väl va kul...Vet nån...
Mvh Caroline