12.12.09

Santa baby!

Ljuset på balkongen i morse var ljuvligt guldgult och jag fick en känsla av spirande vår! Jag fick nästan gnugga mig i ögonen för att inse att det faktiskt bara är 12 dagar till julafton. 12 dagar!

Fast det kanske inte är så konstigt att jag får vårvibbar, Stockholm bjuder som vanligt på grått, aptrist väder. Precis så där grått och eländigt som den tidiga våren brukar bjuda på. Det är väl tur att man har julmusik som kan få en i lite stämning? En låt som går på repeat här hemma just nu är den här fina låten med Eartha Kitt.

Ha nu en jättefin adventshelg kära, kära vänner!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Glad Lucia!

Pia

::fina:: sa...

Vad tråkigt att det är så grått hos dig, vi fick ett lager snö igår kväll och det har varit så gnistrande vackert idag med sol - så här ljust har det inte varit på flera veckor! Ha en härlig Lucia!
~Josefine

anna k. sa...

Pia: Massor av lussebullar, varm choklad och lussemys till dig med!

Josefin: Åh, nu blir jag riktigt avundsjuk på dig! Jag längtar så efter att åka hem till Jämtland över jul, förhoppningsvis blir det snö i mängder. För precis som du säger, snö gör ju livet lite ljusare!

::fina:: sa...

Novis är precis rätta ordet när det kommer till mig och orkidéer också! Min fick ny bark att bo i och det verkade göra susen, plus att jag helt doppar ner den i vatten sådär varannan vecka - eller när den är riktigt torr (håll upp bladen så de inte blir blöta) Jag håller den under vattnen tills det slutar att bubbla och knäppa då barken släpper ifrån sig luft och tar in vatten istället. Det verkar ju funka - nu hoppas jag bara på att blomstängeln fixar en blomma också! :-)

Skatan sa...

Ok, det blir till att lyssna då...aptrist var ordet. Om vädret alltså ;)

Trevlig kväll,

Anna

anna k. sa...

Anna: Hihi, jaa, vädret!