15.2.10

I det gröna med Olsson & Jensen

Solen har visat sig de senaste dagarna och det märks på mina växter därhemma. Några plantor som jag var inställd på att slänga, har helt plötsligt börja sticka upp små späda, gröna blad. Trots snötäcket därute så är nog kanske våren så sakta på väg!? Med små vårkänslor i kroppen fastnade jag för de här fina föremålen från Olsson & Jensen:

En praktpjäs fylld med pioner, något att inspireras
av till en stor fest som student eller bröllop.
Den här cementkrukan skulle vara ljuvlig med skira
sommarblommor i som till exempel rosa rosenskära
som blivit en personlig favorit.
Trädgårdsstol med fin patina, nåt
annat än fula plaststolar va?
En byst eller staty ska man ju ha i trädgården med!

7 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Tack för fina ord hos mig!

Underbara ting, Olsson & Jensen har verkligen mycket fint.

kram Mia

sanne sa...

O&J har så fin inredning, I love it. Kommer hem lite nytt till butiken inom kort, bl a kuddarna som ser ut som tavlor i nya motiv :)
Sanne/kungkarusell.se

anna k. sa...

Mia: Det är du som ska ha tack Mia för dina fina inlägg!! Stora kramen till dig!

Sanne: Eller hur, jag kan bara instämma!! Jag ska hålla utkik efter kuddarna!

iHanna sa...

Pioner vackra även när de är vissna, ja då vet man att det är skönhet. :-)

anna k. sa...

iHanna: Så sant!! (Samma sak måste jag säga gäller på tulpaner med :)

Charlotta Ward sa...

Pioner!! My favourite.
Saknar den stora tradgarden i mitt foraldrar hem (i Sverige) och att fa ga omkring barfota och klippa de vackraste pionerna.. Mammas rost fran fonstret - ta nagra som inte har slagit ut ocksa Charlotta! :)

xCharlotta

Anonym sa...

mycket intiresno, tack