23.2.10

Kafferep

Nu går det att märka en klar trend i bloggosfären; det får vara nog med snö! Flera, och även jag, gör allt för att få lite hopp om vår, nån har grävt fram bilder på blossande rosor från tidigare somrar och andra visar upp semesterbilder och spirande Mårbackor. Ja, snön är verkligen vacker men det börjar nästan bli en desperat känsla över det hela. När svensken måste fajtas med snö och inte tar sig till jobbet, näe, då får det banne mig vara slut på eländet!

Jag försöker hålla humöret i dag (och gör allt för att ignorera mina blöta skor) med att tänka på att snart kan man sitta ute och fika, käka kokostoppar, småkakor, dricka saft och kaffe. Ni vet, bara jäsa och vara, och må så där gott över sommaren och den milda vinden som smeker en över håret. Kafferep, det ser jag fram emot. Du?

1. Härlig turkos gosisskål [Indiska ]
2. Fat till småkakorna [Ellos ]
3. Jag älskar de här kannorna! [Cath Kidston]

4 kommentarer:

erica sa...

åh vilka fina saker, för tankarna till sommaren och jordgubbar med grädde i en berså...=)

kram

anna k. sa...

Erica: Åh, att sitta i en berså, gud så härligt! Jordgubbar och grädde, mums!

MissStorm sa...

Visst ser jag också fram emot vår och kafferep! Men närmast hägrar en resa till Malaysia och det ska bli rätt okej som oväxling till all snö det med... :)

anna k. sa...

MissStorm: Kan man få slinka med i resväskan kanske? En resa till Malaysia låter så rätt!