24.5.10

[ utflykt ] Zetas

Okej, i ärlighetens namn måste jag väl påpeka att det är fotoförbud på Zetas, men jag kunde inte låta bli att "fumla lite med mobilen" när jag var där i går, deras butik är ju bara för fin. Godis för både öga och själ!
Ett helt fantastiskt bord, med stenskiva, dukat med bland annat bastmatta, brevpressar, statyer och odlingsklockor.
Stora myrten i terrakottakrukor, vita orkidéer...
Pallar i plåt, ljusstakar med blå kornettblommor som pricken över i:et!
Olivträd i rejäla korgar, bredvid står två rosa dahlior...

3 kommentarer:

Pia sa...

Har aldrig varit där men det lär bli ett besök i sommar!

anna k. sa...

Pia: Ett tips är att vara där i god tid om du åker på en helg, det brukar vara svårt med parkering annars. Hoppas du blir lika förtjust som jag!

Antikladan i Lilla Edet sa...

Fotoförbud??? Det är väl den största Ära och heder att få bli omnämnd med foton och allt i en blogg? Hur tänker dem? De har ju väldigt mycket fint att visa???
Jag personligen, blir alltid så glad när någon uppskattar det jobb Johan lagt ner och vill ta bilder. Det är ju vårt Bingo! Fotoförbud? Detta övergår mitt förstånd.
(Vissa tillåter förvisso inte fotografering för att eliminera seanre inbrott, men då handlar det om riktigt dyrbara varor..)
Vet någon vad detta handlar om? Snälla förklara, blir frustrerat nyfiken. :-)