22.1.11

Asketiska rum

I dag är det dags att ta hand om röran här hemma, punkt! Varje gång det är tid för städning önskar jag att vi hade asketiska rum. Få, utvalda saker, på sin plats. Asketiska rum är vackra, och framför allt lättstädade. MEN eftersom vi gillar prylar, tavlor och högvis med böcker (gärna överallt) blir den där drömmen nog bara en dröm. Och dessutom, blir ett asketiskt rum trevligt att leva i på sikt? Jag menar, hur känns det när fotografen gått hem - vill man vara där - i sitt fina, asketiska rum? Jag ska nog allt grunna på den frågan, för nu är det dags för en date med min nemesis dammsugaren!

Bild härifrån + härifrån + här + och här

3 kommentarer:

Bea sa...

Nej till avskalat, bohemisk röra ja!

Ljusa Rum sa...

Vilken underbar blogg ni har! Ville bara lämna ett avtryck! Trevlig helg! Kram/Veronica

anna k. sa...

Bea: Jag har inte bestämt mig riktigt, men jag lär nog luta mer åt den bohemiska röran (som jag lever i) när jag tänkt klart :)

Veronica: Vad roligt att du gillar bloggen! Hoppas vi hörs mer här!