10.2.11

Formex + Betong + Fåglar


Hade tänkt skriva lite om Formex-mässan som gick av stapeln förra veckan. Kände dock att jag inte fick varken ispiration eller bra bildmaterial med mig hem. Visst finns det fina saker att titta på, men de flesta montrarna ser ju nästan exakt ut som förra året.... och året innan det.
Men nu ska jag inte vara för butter här.. Några gobitar gjorde min dag iallafall!

1. Betongkonstnären Tove Adman är som bekant en favorit, och hennes senaste skapelse är detta bokstöd. Jag blev störtförälskad och snart står ett fint par hemma hos mig.

2. Fåglar är en trend som kom starkt för flera säsonger sedan och jag gillar det verkligen. Bilden kommer från underbara bloggen My Owl Barn. Gillar du också ugglor så är det verkligen värt ett besök! Några ugglor beställdes på Formex, men tokigaste beställningen som också den kommer att stå hemma hos mig, blev en svan... Den ser uppstoppad ut, men är i sjävla verket av frigolit och mycket mindre än en riktig pippi. Låter säkert urknasigt, och det är det nog. Bild kommer när den står på sin plats!

1 kommentar:

Lea sa...

Vilka superfina fåglar, skulle gärna ha ett tryck eller två på väggen!