24.2.11

Sivletto

Jag är extremt svag för klassiskt mode, och gärna 40- och 50-tal. Bästa butiken att shoppa snygga jeans och söta klänningar i den stilen, är utan tvivel Sivletto som ligger på Söder. Om du lyckas pressa dig nerför världens smalaste trappa, öppnar sig praktiskt taget himmelriket, fyllt med stiliga pojkar med brylcréme i håret och tjejer med sagolika frisyrer, allt serverat till rungande rockabilly. Jodå, du kan smälta alla intryck med en kopp kaffe också! En butik värd att besöka även om du föredrar att shoppa hos kedjor som H&M och Kappahl.
De har även en extremt välsorterad webbshop och de här sprillans nya plaggen, från bl.a. Jumperfabriken föll jag hårt för:

1. Tröja Melker - en man i en sån här tröja blir väldigt kramvänlig :)
2. Jumper 'Kattis' - så fin!
3. Klart pojken ska ha en kepa - Baggy Buster Hat
4. Och min absoluta favorittröja - Haddock!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara!!! Men trappen är läskig tycker jag....:-/

anna k. sa...

Anna: Jag höll på dö när jag såg den och tvekade faktiskt om jag skulle få plats i den! ;) Skojar de med mig var en tanke som for igenom huvudet!

Men jag är glad att jag klämde mig ner, för uj vad mycket kul det finns att titta på där!

Tusenfröjd sa...

Jag gillar pippi-tröjan... den är ju sååå kramgo!

Kul att du kikade in hos mig. Har du vägarna förbi någon gång så hojta till!

Ha det bäst/ Liv

anna k. sa...

Liv: Du, det ska jag verkligen göra, vore jättekul att få en tur runt i trädgården!