14.3.06

Pioner

Jovisst, snön faller, men SMHI har faktiskt lovat att värmen ska komma snart!! Dagarna är längre och den gula vårsolen gör sitt intåg! Jag muntrar upp mig själv med tankar på att snart slår syrénerna ut och det är piontid!!

En av mina absoluta favoriter bland snitt är just pioner! De håller sig inte speciellt länge - tyvärr men jag förlåter dem eftersom de är så enormt pompösa och vackra! Det är nästan en kunglig "air" över dem.

I en fin vas, på en broderad duk, i ett soligt rum - där har du hela sommaren, i miniatyr!!

/fru Anna

10 kommentarer:

Anonym sa...

Pioner har fler goda egenskaper:
Rådjuren låter dem vara. Här hos mig
bor halva Sveriges bestånd av dessa glupska bestar.
FlitigaMyran

anna k. sa...

Stackare!! Själv är jag ursprungligen från norrland och döm om min förvåning när jag fick veta vilket gissel de är!!

Har du provat med blodmjöl?!

/Anna

Anonym sa...

-Det enda som hjälper är hagel!
Aha, Norrlänning, det förklarar varför du vill ha in Lantlivet i staan:)
/FlitigaMyran

anna k. sa...

You bet!!!! Det är väl tur att jag är allergiker för annars hade jag nog internerat höns på min balkong istället för pelargoner!!

/Anna

Anonym sa...

Åh vilken underbar blogg! Hittade hit via husmusen! Detta är verkligen min inredningsstil.. I love lantligt! :D
//Anna

anna k. sa...

Kära anonym!

Vad kul att du gillar bloggen!! Kom gärna med idéer och förslag - sånt gillar jag!

Kram Anna

Snäckan sa...

Hej, pioner är väl för vackra! Vi har en så fantastisk buske i trädgården som jag verkligen ser fram emot att se blomma till sommaren!

anna k. sa...

Hej Snäckan!

Jag avundas dig! Min stora kärlek till lantlivet, blommor och inte minst pioner fick jag av min farmor som tyvärr inte finns i livet längre!

Hon hade en stor pionbuske med härligt rosa, blommor - som dessvärre alla trädgårdens myror älskade - och fortfarande gör!

Vad har du för färg på din??!

/Anna

Snäckan sa...

Den är rosa, precis som din farmors. Lovar att skicka en bild i sommar ;-)
Jag har även ett underbart tyg i köket med STORA pioner som jag hittade på Åhlens. I mitt inlägg makeover kan du nog ana dig till det. http://snackansdagar.blogspot.com/2006/01/makeover.html

anna k. sa...

Var precis inne och tittade på din makeover!! Men gud, som natt och dag!! Mycket snyggt och stilrent!!

Min man skulle älska det här eftersom han är kock! Men jag tänker inte visa honom - jag vill ha min pärlspont :D !!!!

Ja vad 17, har du en fin pionbild till sommaren vill jag gärna ha!!

/Anna