12.3.06

Pressglas

Ända sedan jag drabbades av tulpanmanin har jag varit på jakt efter den perfekta tulpanvasen. Vasen måste vara rätt hög (eftersom tulpaner faktist växer) och "toppen" får inte vara för vid. Har letat överallt efter en fin i pressglas, eftersom jag älskar pressglas och speciellt grönt glas!

Nu har jag äntligen hittat min vas hos Jeanne d´ Arc Living! Tjejerna bakom Jeanne... har alltid fina varor - dessutom är de trevliga och serviceminded! Nu väntar jag på mitt sängbord som jag beställt av dem. Tulpanvasen får bli nästa köp!

Mår mycket bättre nu faktiskt!

/Anna

3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är pressglas fint? Kul att det är populärt nu igen.

Bra blogg! Hit återvänder jag, mer lantliv i staden tack.

Anonym sa...

Hej Anna!
Kom du iväg till Ambiance i lördags? Eller var du för bakis.
Kolla in min blogg Omtanke på tub :-)
Flitiga Myran

anna k. sa...

Du, jag låg som ett litet knytt - har inte varit så här bakis på flera år. Jag och vänninan kom överens om att nu är det lugna middagar och smutta på vitt vin som gäller.

Ska man dricka så gäller det att göra det på "inhängnat område" har jag kommit fram till!

Jag ska absolut dra iväg maken - när jag mår bättre (har ont i huvudet idag med... suck)!

Pressglas är fantastiskt! Har dock lite svårt att bestämma mig vad jag praktiskt ska göra med alla små smörbyttor m.m. som jag släpar hem... Får väl bli jättevuxen och skaffa ett vitrinskåp!!