13.4.06

Det är bara att konstatera...

...att efter en god påskmiddag med för mycket nubbe, och en make som somnat vid tv:n, och en dator som står och blinkar, så kliar det i fingrarna. Påskkortpysslandet gav mersmak. Här kommer en ny variant på det hela.

När jag ser det här "försöket" kommer jag att tänka på filmen "The road to god knows where" med min gamle idol Nick Cave, där han läser en tidningsartikel. Där konstaterade journalisten torrt att mr Cave var mer kreativ när han gick på heroin... Några nubbar inför västen lockade nog fram något i alla fall :) !

Den goa Mumrik antog utmaningen och visar här upp sitt fina påskkort!!

/Anna

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen hallå!
Det där är ju fusk!
Antidopingbyrån!! var är ni???
- Chimping gör mig möjligen vacker men inte kreativ. Så jag avstår med att skruva upp stämningen ytterligare.
Fast....dit drogade kort var väldigt väldigt fint....din fuskfia!!

anna k. sa...

He, he, en nubbe eller två gör underverk :) !!

Det var jättekul, men jag avstår nog från vidare äventyr med nubbe!! Det blir så jobbigt dan efter!!

josé sa...

Ha-ha, påskpysslare var dopad! Gillar "stygnen" på påskliljan. Undrar hur Nick Caves påskkort hade sett ut...

Anonym sa...

Hej igen!
Du jag måste fråga, hur gjorde du bakgrunden? Och jag håller med José
om att stygnen är vassa!
Kram

Anonym sa...

Jätteläcker påskbild! Hoppas du får en fin påskhelg - med eller utan nubbe!!

anna k. sa...

Hej flickor!

Här kommer en kort förklaring till hur jag gjorde kortet!

Bakgrunden består av 3 lager.
- Bakgrunden "längst bak" består av ett helt grönt lager.

- Lagret ovanpå det består av en tapet som jag hittade. Jag ställde opaciteten (genomskinligheten) till ca 70 så det "färgades" av det gröna lagret bakom.

- Ovanpå det la jag ett lager med spets.

- Sen blev det två textlager på det!

"Stygnen" fick ett eget lager. Jag använde linjeverktyget och ritade för hand!

Jaa, det var väl det hela i stora drag!!

José: Jag tror Nick Cave hade gjort ett kort som "osade svavel och guds förbannelse" lång väg!