16.5.06

En sån födelsedag!!

Allra älskade maken stod vid spisen när jag kom hem! Han hade verkligen ansträngt sig för att uppvakta mig på det sätt som jag älskar mest, nämligen med god mat!


Och dukat! Hittat en ljusstake (och gröna ljus!), köpt blommor och bubbel!! Han bjöd på grillade kotletter, zucchini, klyftpotatis, sallad och min favorit, zatziki! Det vara bruset från Medelhavet som saknades!! Det bidde ingen brödburk den här gången, men han hade köpt en jättefin resegudie över Danmark som fick i gång reslustan hos oss båda!

Som dessert bjöd han mig för första gången (inte sista kan jag lova) äppeltartlett med vaniljeglass!! Hur gott som helst! Jag hade en jättefin födelsedag med kära gubben, massor av uppvaktning per telefon från tjocka släkten norröver - med andra ord, jag hade en underbar dag!

Och ännu en gång, tack för alla mejl, länkar, kort och glada tillrop!! Ni har gjort mig så glad!

/Anna

Ett jättetack till mamma och pappa för penningbidraget! Nu kan jag köpa mig en brödburk!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det var inte dåligt!
Vilken rar man du verkar ha:)
Du har väl inte missat att du fick lite Grekland av The Nordic Bedouin?
Och det var nog en grekisk solnedgång på mitt kort också ;)

Hulda sa...

Det var et fint bursdagsbord! Det lille bordet i bakgrunnen ser flott ut! Fint med alle graniumene. Ha en finfin dag!

anna k. sa...

Anneli: Jag såg det!!! Vad roligt! Vilket sammanträffande med din fina solnedgång med!

Hulda: Ja, det tycker jag med, han hade verkligen ansträngt sig! Bordet i bakgrunden är från Ikea, kommer inte ihåg vad det heter tyvärr...

Nå, nu fick ni en skymt av mina fina persienner och det underbara platsgolvet ;) !!

Anonym sa...

Åh vilken mysig födelsedagsmiddag! Äppelkakan såg lockande ut! :) Jag tycker köksbordet var jättefint!

Anonym sa...

Kul att få se lite hemma-hos! ;)

anna k. sa...

Hej igen Anna! Du får se en "före bild" så småningom ska de gamle ägaren "kastas ut"!!

Äppeltartletten var urgod, karamellig, kanelig och kardemummagodis - allt i ett!

Anonym sa...

Det var en fördelsedagsmiddag som hette duga!

Hälsa din make att han är hjärtligt välkommen att ställa sig vid spisen hemma hos mej oxå!

Fast det förstår jag ju att sån där mysmat är nog bara speciellt för dej!

anna k. sa...

Jag ska hälsa gubben att han är eftertraktad!!

Anonym sa...

Det var snilt av mannen din! Mye kosligere med slike overraskelser enn med gaver! (selv om vi jo ikke sier nei til en gave eller to heller...)

Anonym sa...

Låter verkligen som om du fick en fin födelsedag! Härligt när ens make skämmer bort en lite! Lät jättegott! Kul att du såg min hälsning också.