16.5.06

Bultande Hjärta!

Rara Cia tipsade mig om ännu en trevlig sajt! Västergården är ett företag lokaliserat i Göteborg som bl.a. bjuder på härlig, rustik keramik som är mycket lätt att förälska sig i. Det är enkel, lantlig och "rejäl" keramik, som är lika modern nu, som då, som i morgon!

"Kannfreaket" i mig älskar den vita stengodskannan "Bultande Hjärta" och den knubbiga tekannan "Frukost" får mig att vilja byta från kaffe till te!

Katt- och hundskålen är ju för tuffa!!

"Bultande Hjärta" andas så mycket Sverige, men skulle även vara ett fullt naturligt inslag i The Nordic Bedouins "Blue Birthday" - eller vad säger ni?!

/Anna

Ni missar väl inte att kolla in några glimtar från Annelis balkong här!?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Rara dig då!!!

Anonym sa...

Tack söta!!
hunden på skålen ser ju ut som Myran, min katt!! Hon har också en blåtira!
Vilka fina matskålar till telningarna...

anna k. sa...

Anneli: Visst är skålarna söta!! Kanske vore nåt för kattkraken?

Och N.B: Du är för rar själv!

Maloppa: En helkväll med tjejgänget vore väl kul?! Kan tänka mig att det kan bli många skratt när man ska försöka tygla leran!

Anonym sa...

Vilka underbara! Jag älskar keramik! Finns det kattskålar också tro, måste kika. :)

anna k. sa...

Anna: Den högra skålen nere på bilden är en katt!!

Gå gärna in och beundra deras keramik - massor av sött och gott!

Anonym sa...

Oj förlåt! Får skylla på grus i ögonen.. Tyckte det såg ut som en liten vovve. :) Vädligt fina saker på sidan, och prisvärt för ett sådant hantverk!

anna k. sa...

Gissa vem som kommer att handla julgrejer här?!

Anonym sa...

Vilka fina saker Västergården hade - rejäla och rustika! Jag går själv en drejkurs nu och blir riktigt inspirerad! Tack!

anna k. sa...

N.B: Vad kul det låter med drejkurs! Hoppas vi kan få se några alster när det är klart!!