3.5.06

Hem kära hem!

Antingen får jag/vi rita om hela köket* eller så får jag inse att en sån här pryl får läggas till drömmarnas skafferi. Jag älskar luffararbeten och föll för både designen och den sommrigt ljusgröna färgen. Och dessutom är tallrikshyllan/diskstället, som maken torrt påpekade, totalt opraktiskt. Men en flicka kan väl få drömma i alla fall?!

Men en tuppskylt vill jag ha! Kulörta färger, retroskyltar och glada tuppar får mig att le - hela jag! Skylten och hyllan kan beställas på den norska sajten Hjem Kjare Hjem.

Jag har tänkt på en sak. Varför finns det utländska nätbutiker med den här typen av lantlig inredning som jag - och uppenbarligen fler med mig - gillar? Det går utmärkt att handla från många av dem, men det skulle kännas fint med ett svenskt alternativ.

Finns det något svenskt alternativ?

/Anna

*Köket ska också genomgå en förvandling till hösten. Nu består inredningen av bårder med vita jätterosetter och lavendelblågrå luckor. Plastgolvet i ful stenimitation ska vi inte prata om... Jo, jag har samlat på mig en del bra länkar till nätbutiker. Ska jag lägga ut dem?! Hör av er om det!

9 kommentarer:

Hulda sa...

Det var fine ting! tallerkenhyllen var virkelig søt. Emaljebilde av hanen også. Jeg har et emaljebilde på kjøkkenet av roser. (Bilde finns på bloggen ;-) )

Anonym sa...

Fina saker! Ja, det är klart vi vill se sajterna du samlat på dig! Blir jättenyfiken....

Snäckan sa...

Tjusigt kök ni har idag ;-)
Hur går det med hallen och tapetproblemen?

anna k. sa...

Urrk. Halva väggen gick jättebra men sen verkar det som om våra föregångare använt superglue till sina tapeter.

Orken gick ur oss och humöret likaså. Ska göra ett nytt försök i helgen!! Nåt tips på hur man hämtar upp ångan efter renoveringskatastrofer?!

Alla tips emottages mycket tacksamt!

Anonym sa...

Kanske vi ska slå våra påsar ihop och starta en webbshop med mysiga saker!!!

Anonym sa...

Varför ska du ta bort de rosa rosetterna? Det är väl sött;)
Det är klart du ska lägga ut länkarna!
Det är väl en jättebra idé.

När orken tryter för min del brukar jag se till att besöka någon jag känner som själv håller på och renoverar, men i betydligt större och mera havererat tillstånd. Typ "varit utan badrum i ett år" eller "vi har lagt avloppet i en slang på golvet så länge" eller familjen som startat renoveringar i samtliga rum utan att slutföra dem. Det brukar hjälpa:)!

Anonym sa...

En webbbutik vore inte så dummt, jag undrar vad portot kostar om man beställer från Danmark och Norge ? har någon provat ?
jag skulle också vilja ha en sådan fin skylt , jag såg en med lavendel på, jman får väl gå ihop på något sätt och beställa

Hannele på Hisingen sa...

Mysiga saker!
Vi har väldigt många loppis i Göteborg (närmare 150 om man räknar in alla dyrare antikaffärer också), man kan hitta mycket roligt, om man har ögonen med sej. Billigt också.

anna k. sa...

En webbutik?! Ska jag vara ärlig så har tanken slagit mig både en och två gånger.

Tror faktiskt det skulle gå riktigt bra!!!

Ska knåpa ihop länklistan under helgen och bidra med några erfarenheter vid shopping från Danmark!!

Kramar på er!