3.5.06

Posy the cat!

Katter. De är egensinniga och svårflörtade djur. Min erfarenhet är dessvärre begränsad genom allergi, men jag upphör aldrig att förundras och älska dessa underbara varelser. Första gången jag besökte Grekland fick jag se massor av katter med ett (i mina ögon) udda och annorlunda utseende. Smala, smidiga kroppar med små huvuden.

Men deras "ansikten"! Helt plötsligt stod jag ansikte mot ansikte med de gamla egyptiernas gudar! De var något alldeles uråldrigt, fascinerade och mystiskt med dem. Nåt man kände i hela kroppen!

Den här katten heter Posy och signalerar mer butter förnöjsamhet än uråldrig mystik. Han är en tvättäkta engelsk hemmakatt och blev mattes inspiration till bloggnamnet Posy! Om du inte kollat in Posys blogg - gör det! Här möts man av en kärleksfull familj, lapptäcken, bedårande ungar, trädgård och ett urromantiskt hem!

Posy, denna småsura uppenbarelse, ligger bakom mycket glädje och källa till inspiration!

/Anna

A big "thank you" to Posy and his beautiful family!
You are a true inspiration for me!!

3 kommentarer:

qi sa...

Tack för länken till Posy! Har lagt till den bland mina favoriter. Jag älskar katter, har själv två underbara individer med totalt olika temprament och personlighet.

Lindas trädgårdsblogg sa...

Den bokmärkte jag direkt! Får kolla in nån dag när inte klockan är tio i tolv! :-)

anna k. sa...

Hejsan Qi! Vad kul att få se ett nytt ansikte på bloggen!!

Måste erkänna att jag varit inne och tjuvkikat på din - jag kommer tillbaka, jag lovar!!

Linda: Ja gör det! Hon är urmysig och det andas så mycket kärlek i det hon gör!

Dessutom är ju kissen 'Posy' bäst!!