25.5.06

Mr Handyman!

I morgon smäller det - balkongbygget kör igång!!
Hallelulja!
När jag förströr mig med att googla efter en skön bild med käcka pojkar som bygger (så klart) hittade jag det här! Våra grannar i väster gillar tydligen presentkorgar. Och är inte det här en idé som någon borde snappa upp här?! Sur på maken* för att han aldrig skruvar upp den där hyllan han lovat? Skicka honom en "giftbasket" på jobbet, full med skruv i färgglada förpackningar, till förväxling likt godis!! Snacka om att piken skulle gå hem!
/Anna

*Nu vill jag verkligen inte cementera könsroller och avslöjar utan knot att hos oss är det JAG som skruvar hyllor och installerar elektriska apparater! Alla flickor ska klara livet utan karlar - nåt som mamma lärde mig - tack kära mor! Men som den latfia jag är skulle jag älska att gubben gjorde allt sånt... Joo, var bara tvungen att visa Mr Handyman. Han har faktiskt arbetshandskar på sig ;) ! P.s Så här går tankegången gällande balkongbygget!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Gulle dej! -Mrs Handyman!
Spännande med balkongen, vad har du för planer?

Lindas trädgårdsblogg sa...

Det ska bli kul att se bildserien när balkongen växer fram! Trevlig helg! :-)

Anonym sa...

Slike arbeidskarer er hjertelig velkommen hjem til meg! Morsom korg, må vel sendes anonymt?

Anonym sa...

Har du sett det här? Sidan är kass men deras prosukter känns som något för dig (och för vårt sommarhus ;) som får vara gammeldags lantligt romantiskt har jag bestämt - hell man måste ju få utlopp för sina sidospår någonstans :P )

http://www.swedish-chic.com/shop/metalware.htm

http://www.swedish-chic.com/shop/pottery.htm

Anonym sa...

Produkter
Gammaldags

Me not stava särskilt bra innan frukost :)

Anonym sa...

Har Mr Handyman dykt upp ännu?
(nu har jag uppdaterat hemsidan, enligt dina förslag:)

anna k. sa...

Anneli:

Men jaaaaaaaaa så snyggt det blev! 2 tummar upp! Jorå, nu är det sluthamrat på balkongen (jag har grannarna i tacksamhetskör här nere :) )

Ska snickra ihop lite bilder nu!

anna k. sa...

Karna: Eller hur, inte skulle man säga nej om han kom och ville fixa ett par saker ;) !

Frida: Du är en ängel, tack!! Och du gissade helt rätt, det är något för mig!

Anna: You bet!!!

Anonym sa...

Custom Home Builders Blogers

Great Custom Home Builders advice can be founf at http://fallbrookremodeling.com/sitemap_1.html . We are starting a home improvement site for home remodeling experts and home owners.

Anonym sa...

Home improvement is a great financial investment, either in the money you put into it or the money you hope to get out of it. All 40,000 of our building, remodeling, Fallbrook Building renovation and construction contractors in all fifty states and Canada are checked for state licensing and insurance requirements at the time of their enrollment. Whether you are a contractor or homeowner, ServiceMagic has the answer . Home remodel contractors or Building new construction ServiceMagic has the answer to all of your home improvement needs and questions. Again Thank you for Visiting fallbrook remodeling,,