11.5.06

På måndag...

...fyller jag år! Jag har aldrig varit mycket för att fira mina födelsedagar, men jag skulle absolut inte säga nej till att fira i ett stort hus på landet. Tänk att få vakna och se solljuset sila in mellan vita bommulsgardiner, smyga upp på slitna golv som känns som en smekning under nakna fötter.

Maken och familjen skulle jag hitta under äppelträden, vid det dukade bordet! Till födelsedagsfrukost skulle vi äta gräddtårta och jordgubbar... Vi njuter av försommardagen under äppelträden, pratar och spelar kort. Till kvällen tänder vi massor av ljus och insuper den goda doften från makens grill! Vi äter, dricker, njuter, och är uppe ända tills stjärnorna släcks!

En sån födelsedag skulle jag vilja ha!

/Anna

Bilden: Födelsedagsmys från Sköna Hem och matgurun Leila!

13 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vad mysigt att fylla år i maj! Hoppas att du får uppleva en sån födelsedag nån gång :-) Jag grattar i förväg!

Anonym sa...

jag skulle inte tacka nej till en inbjudan på ett sådant kalas,
jag undrar bara : När släcks stjärnorna ?

Anonym sa...

Du kommer att få världens finaste födelsedag, det är jag bombis på!;)
Nu funkar inte blogg.se och jag som är gräsänka...

Anonym sa...

här är en till webbadress till ditt skafferi
http://le-crapaud.dk/
där man kan hitta mycket smått o gott

anna k. sa...

Linda: Tackar, tackar! Hoppas också på det, men det lär väl bli evemtuella barnbarn och en skruttig make som får väcka mig med tårtan!

Cia: Vilken bra fråga; när släcks stjärnorna?! Jag blev alldeles ställd och måste säga, "ngen aning" :) ,jag får säga i fantasin!

Anneli: Nää, funkar inte blogg nu igen! Nu när du har tid och pyssla!! Håller tummarna att det reder upp sig snart. Jättefint inlägg om fotoutställningen måste jag säga!

anna k. sa...

Cia: Supertack för länken - den är inlagd nu!! Jag har läst om Kiki i någon tidning, och givetvis älskat hennes hem, och inredning!

Du är en pärla!

Kram på dig!

Snäckan sa...

Jag önskar dig verkligen den födelsedag du drömmer om. Bara det bästa är gott nog åt den finaste av tjejer!!

anna k. sa...

Snäckan: Du är världens goaste!!! Hur går det med ditt jobbfunderande?!

Anonym sa...

Fint att du gillade inlägget om fotoutställningen. Det är en vandringsutställning och jag är nästan säker på att dem ska komma till Stockholm. Jag lovar dig att den är sevärd.
Nu ska bloggänkan gå och knyta sig.
Lång dag imorgon som avslutas med utgång med väninnorna på kvällen. Coctails på Rival.....

Anonym sa...

Håper du får en slik bursdag, du får "hinte" til mannen din...he,he

Linda Muhr sa...

Du skulle kunna få komma hit, vi har ifs ett litet hus men det ligger på landet och jag tror att du skulle gilla inredningen (om jag bara städade undan mina 3 barn och deras saker ) ;-)

Jag är älskar att laga mat, så en fest måltid hade givetvis varit uppdukad!

Ett stort grattis och hoppas på att du får massor med fina saker!

Linda

Anonym sa...

Hej!
Har precis snubblat över din vackra blogg (via länkningen från Lindas trädgårdsblogg som jag följt ett tag, tädgårdsfantast som jag är!).

Stort grattis i förväg! Jag
hoppas få följa ditt bloggande framöver. Tyvärr har jag ingen egen blogg (ännu) men det kanske blir så småningom, när vinter mörkret sänker sig och man inte kan påta i trädgården på den lilla lediga tid man har!

Anonym sa...

Jag vill också ha en sån födelsedag (men istället för försommardag blir det en sensommardag då). Låter underbart i alla fall! Du förstår att vi alla vill ha en ordentlig rapport på tisdag om hur dagen blev...