12.5.06

Picknick!

I eftermiddag är det avfirning av en kollega med grillpicknick, öl och vin! Med min dåliga alkoholtolerans så lär det inte bli något bloggande förrän sent i morgon! Ha nu en skön fredag och lördag - och glöm inte att kommentera, säga hej, och kanske berätta hur just du tillbringade din fredagkväll! Jag är så nyfiken!

Bilden: Är du sugen på inspiration till kommande picknickar? Kolla in Monika Ahlbergs underbara bok "Picknick för alla tillfällen"! Foto: Wolfgang Kleinschmidt.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad härligt med picknick! Så skönt att det äntligen är varmt, känns som det bara var nån vecka sen snön låg tung över gatorna!

Jag undrar om någon har ett tips på en fin vit kulör? Jag målade ett bord i "vanligt" vitt och det blev så himla kritvitt att det sticker i ögonen, inte så fint. :)

Anonym sa...

Härlig bild! Själv ska jag till ett par handelsträdgårdar under fredagkvällen har jag tänkt och annars en rätt lugn helg - maken jobbar och jag har haft mycket jobb själv senaste veckorna så jag ska verkligen försöka koppla av denna helg. Söndag kväll avslutas med födelsedagsträff med makens släkt!

Ha en rikigt skön helg och trevligt ikväll!

Anonym sa...

Ha det busbra!;)
/Patsy

anna k. sa...

Hej Patsy! Tack!

Lindas trädgårdsblogg sa...

So far så har jag varit och handlat mat, gått en runda i trädgården, läst Hus & Hem (trädgårdsnummer) och några sidor i den underbara boken Kål & krasse och sen somnade jag i soffan. På andra sidan soffan låg maken. Han vaknade före mig och kokade färska ravioli som vi precis ätit. Ja, och så kom kopparsnoken och jag började blogga! Ha en trevlig helg!

Anonym sa...

Låter skönt! Är det inte härligt att sitta och njuta på kvällen, fredag eller annan kväll. Nu när det faktiskt redan känns som sommar. Grävt ner dahlior och planerat squash i kompostbehållaren som bara står och ser tråkig ut. Målat min gamla bänk grön, hoppas den blir fin.
Trevlig helg

Anonym sa...

Låter skönt! Är det inte härligt att sitta och njuta på kvällen, fredag eller annan kväll. Nu när det faktiskt redan känns som sommar. Grävt ner dahlior och planerat squash i kompostbehållaren som bara står och ser tråkig ut. Målat min gamla bänk grön, hoppas den blir fin.
Trevlig helg

Anonym sa...

Åh så gott det där såg ut, och åh så trevligt det lät:)
Fin blogg du har! Här får du en ny stammis!!
Trevlig helg!

Anonym sa...

nam,nam...
God helg!

anna k. sa...

Hej alla rara go vänner! När jag läser era kommentarer slås jag av hur underbar "den vanliga vardagen" är!

Våra dagar ÄR vackra, och vi ska verkligen ta vara på dem och de vi håller kära! De är allt!

Ha en underbar, "vanlig" helg!

Hannele på Hisingen sa...

Jag älskar picknick, fika ute, gärna hela året.
Plantering av alla impulsköp och bygge av ny rosenbåge för den billiga , som rostat sönder. Ost & vin..

anna k. sa...

Hannele, gud så mysigt det låter!!