7.5.06

Shopping, shopping och glass!

Det enda sättet att shoppa vid Kungens kurva är att kliva upp i ottan. Om man orkar hänga vid dörren när Ikea öppnar slipper man den värsta mobben, griniga barn, par som bråkar, tanter som kör över dig i expressfart med sina vagnar!

Ett annat trick är att göra en "grab and go"! Att vara effektiv kräver lite planering hemma men se det är det värt! Vi lyckades avsluta Kungens kurva med detta i våra blå kassar:

- 6 träkonsoller
- 2 hyllplan
- 1 stycke gardin (till balkongen, inglasat = stekhett)
- 1 jordgubbsplanta
- 2 skitfula röda plastfällstolar ("kan ju va bra å ha på bilsemestern" tyckte maken)

På Rusta bidde det:

- 2 st. planteringsbord "Flitiga Lisa" (till balkongen)
- 1 fin trådkorg (brun)

För övrigt inhandlades det:

- 1 fanta
- 2 sprite
- 2 loka
- 2 glassar

Vi avrundade vår sommardag på gatumarknaden Street! Som f.d. Roskilderäv kännde jag mig precis som hemma! Kolla in Street här! I dag var det sommar och jag lyckades bränna mina öron!! Hoppas ni har haft en go helg kära vänner!!

Bilden: Från Street!

8 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

På vårat Ikea är tricket att åka ganska sent på lördag eller söndag kväll. Då brukar det vara ganska lugnt.

(Eller på en vardag förstås.)

anna k. sa...

Ännu ett bra Ikea trick Linda!! Sena fredagskvällar brukar jag åka med väninnan, då är det skönt öde!

Anonym sa...

Oj Street! Det var ett år sen jag var där. Måste kolla in deras progr. framöver och ta en tur. 2 planteringsbord till balkongen. Hur stor balkong har du? ;-)
Det är kul att vara tillbaka. Tack för värmande utrop.

Kramkram

anna k. sa...

Det är härligt att ha dig tillbaka Mumrik! På en rak arm, nästan 2 x 3 meter. Nästan alltså!

När jag kommer ihåg kameran ska jag visa hur det ser ut på min lilla oas!

Anonym sa...

Härligt med shopping! Jag har shoppat en fulsöt groda som jag tänkte ha vid min zinkbalja med vatten i. Kolla in den på min blogg. Hur går det med affärsguiden? Har du handlat på någon av de utlänska nätaffärerna?

Hulda sa...

shopping er gøy! og kjempekoselig å få nye ting både inne og ute! Selv er jeg på leting etter ei gammledags vannekanne i sink, håper å finne ei i løpet av sommern. Det hadde gjort seg i hagen.

Anonym sa...

Åh vad kul! I sommar öppnar Ikea i Kalmar, woho! Då kommer vi hänga där ofta! :) Är det nån som sett söta rosmönstrade tyger & vaxdukar på Åhlens? På mitt fanns det ej. :(

/Anna

anna k. sa...

Lina: Det kommer så fort jag lyckas komma åt datorn hemma! Min gode man pluggar duktigt inför det kommande teoriprovet - körkort på gång hoppas jag!

Har handlat från Jeanne D. Gick väl på ca 260:- i frakt. Men då fick jag levererat till dörren!

Jättesmidigt, även om det blev lite strul med mina varor - de hamnade i Norge! Men tjejerna redde galant upp det hela!

Nu ska jag kika in på din groda!

Hulda: Jag vet inte om Indiska finns i norge, de har fina kannor i zink!

Anonym: Jag infaller i ditt upprop - har nån sett snygga vaxdukar, vill också ha!!