2.5.06

Skulle du äta den här smörgåsen?

Själv säger jag; Aldrig i livet!! Jag föredrar ost. Vad har du på din macka!?

Jag får nog göra en varudeklaration på smörgåsen tror jag:
Maken och min pappa har en egenhet som förenar dem. På hårdbrödet ska det bres ett tjockt lager smör och på det, ett ännu tjockare lager med leverpastej. Med andra ord; lite fett och ännu mera fett... På det, tjocka skivor gurka och citronpeppar!

Faaast, citronpeppar är jättegott på mackor! Prova själv, jag lovar, det är jättesmarrigt!

/Anna

Ja, det är maken i bara mässingen, vid frukost igår morse...

17 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det där? Känner bara igen gurkskivorna. Själv kör jag på skinka och tomat!

/Anna

Anonym sa...

Stämmer mig också undrande. keso?
Måste få avreagera mig. Blogg.se har legat nere hela dagen. Har inte kunnat göra ett skit!
Jag har ju massor jag vill dela med mig av. Inte ens att kommentera funkar
som det ska grrrrr...

Snäckan sa...

Urk och fy bubblan. Nu mår jag nästan illa!!

Anonym sa...

Nej, men gud nu ser jag!
Nä, fy bövelen....huvva!

anna k. sa...

Stackars rara Anneli!! Man blir ju tokarg när eländet vägrar funka - du har alla mina sympatier!

Mera urk tjejer! Kanske jag kan få maken att lägga av med den här fula ovanan!!

Kramar på er alla!

anna k. sa...

Maken undrar:
Vad har ni på eran smörgås då?!!!

Han står här och viker tvätt och fattar inte alls hur vi kan tycka mackan är äcklig..

Anneli: Jag undrade faktiskt vart du blev av, det är inte likt dig att ligga på sofflocket :)

Jag ska vara sympatiarg hela kvällen - blogg.se måste ju tänka på oss, dina läsare också!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Leverpastej och gurka är ju jättegott! Liksom kaviar och gurka. Sen får man ta en lagom mängd smör under det :-)

Anonym sa...

Min favvomacka:
Philadelphia light original med en skiva rökt skinka och lite röd paprika på knäckebröd alt danskt rågbröd. -Det är mumsmums.

Har just kommit hem efter en snabb shoppingrunda till Sickla köpkvarter (vilket fånigt namn) maken köpte skitsnygga skor och jag köpte en (håll i er nu) tvättkorg!!! HAHAHA, gud vad korkat det låter, eller hur?

anna k. sa...

Anneli: Du är bra uttråkad nu va :)!! Nä, det låter inte löjligt, tvättkorg skulle vi också behöva! Är den stor?!

Anonym sa...

Måste nog säga att jag står på makens sida vad gäller macka, leverpastej och gurka ska det vara =) Fast jag har ju i och för sig aldrig provat med citronpeppar - men kanske imorgon.

Anonym sa...

Nä, hur kan du tro det? (gäääässp)
Tvättkorgen är tänkt att stå i badrummet, för vidare färd ner till tvättstugan, så den är inte så värst stor. Svenskt lagom skulle jag vilja säga.
Nu ska jag stryka lite...
Kram

Anonym sa...

Jag har nyss ätit mjukt mörkt bröd med messmör.
Annars är ost favoriten, gärna prästost med lite smak, och för tillfället har jag en burk med björnbärsmarmelad som jag toppar med. mums

anna k. sa...

Malin: Testa citronpeppar - det är asgott, jag lovar! Hör gärna av dig och berätta vad du tycker!

Anonym sa...

Veckans favorit är: Nybakat grovt bröd (gärna med surdeg) med japansk majonnäs, ett lager rökt kalkon, sen Allerum ost och sist en skiva tomat på toppen. Lite nymald svartpeppar på toppen.

Testa den!

anna k. sa...

Tack för alla härliga mackförslag!

Cia: Trots att jag är från "the capital of mesbutter" (Östersund), har jag aldrig insett storheten med mese. Men jag vet faktiskt inte om maken gillar mese - måste fråga!!

N.B: Lät jättegott - men vad är japanskt majonäs? Har aldrig hört talas om! Lät spännande!

Anonym sa...

Japansk majonäs kan man köpa i vissa matbutiker (Cajsa Warg på Söder i Sthlm har den). Den har en lite annan smak än våran vanliga. Lite mer salt i smaken. Man kan ibland få den i sushi (i t.ex. temakis och makirullar). Det enda tråkiga är att den är så dyr...

anna k. sa...

Japansk majonäs måste vi absolut prova!! Lät ju jättespännande! En liten burk kanske man har råd med :)! Tack för tipset!