21.5.06

Strömsö

Har du finsk tv?! Ratta genast in programmet Stömsö! Strömsö är en salig kompott av pyssel, snickeri, renoveringstips, mat och härliga findlanssvenskar! Jag tycker Strömsö har en ton som är betydligt lugnare, mjukare och mer omtänksam mot sina tittare, än alla amfetaminhurtiga Martin Timell, som vi har en uppsjö av i svensk tv.

Om du inte kan se Strömsö, besök deras sajt. Här hittar du alla pyssel och knåp de gör i programmen! Här finns inpiration att hämta!

Finland rocks :) !!


På bilden ser vi bilder från Strömsös bröllopsspecial! Eftersom det är bröllopstider på gång tänkte jag grotta in mig lite i buketter, bordsdekorationer och fantasifulla tårtor framöver. Jag gillar bröllop flickor!

11 kommentarer:

Anneli sa...

Godmorgon!
Vilket bra tips!
Detta skall följas upp, var så säker!

lina sa...

Hej! Jag har också halkat in där och jag har gjort en trollslända av metalltråd som de tipsade om där, den blev jätte fin!

cia sa...

vilken bra sidag, jag hittade genast något som jag skulle vilja göra nämligen, måla krukor - antikt. det ska jag prova

Hulda sa...

må se på den siden jeg også, høres ut som mye bra. Antikke krukker høres spennende ut!

Linda sa...

Jag har också varit in på den sidan och fått en massa bra idéer. Strömsö gick på svensk TV för ett tag sen (förra året?).

Lantliv sa...

Vad kul att ni också gillar Strömsös hemsida! Jag såg också några korta sekvenser när Strömsö gick på svensk Tv men då höjde jag inte nämnvärt på ögat av någon anledning.

Jag tackar alla dåliga tv tablåer för att jag tog mig tid att zappa in YLE och förföras av alla underbara finlandssvenskar med sitt sjungande språk!

maloppa sa...

Vilken härlig sida, insåg att jag skulle bli sittandes hela natten om jag skulle kolla på allt så den hamnar som mina favoriter. Tyvärr har jag inte finsk tv.
Visst är det härligt att frossa i bröllop, min man kunde inte riktigt förstå den känslan men han blev ju gift ändå *ler*, Njut!!!

Lantliv sa...

Maloppa: Visst är det kul att frossa i bröllop!! Jag var den enda på mammas sida som slog till med bröllop, alla andra är ogifta!

Min förhoppning var att det skulle bli "ringar på vattnet" och det har det blivit! Två kusiner har gift sig sen dess!!

Anonym sa...

Så kul att ni gillar finlandssvenska "Strömsö". Tycker själv också om det programmet, även om jag inte hinner titta på det så ofta.

Har nyligen hittat din blogg och njuter av den till fullo! Den är genomhärlig och jag kollar den allt som oftast;)

Ha det bra!
Camilla, (finlandssvenska utan blogg, men som älskar lantlig inredning i vitt och det som i mina ögon är lite danskt.)

Lantliv sa...

Camilla!
Då är vi två; älskar också den danska lantstilen!!

Och vad kul att du hittat hit, du kanske kan bli min ambassadör och uppmana flickorna på Ihana Living att satsa på oss svenskar :)!

Kram Anna

disa sa...

A漫,h漫,成人漫畫,免費A片,色情網站,色情遊戲,情色文學,麗的色遊戲,色情,色情影片,同志色教館,色色網,色遊戲,自拍,本土自拍,kk俱樂部,後宮電影院,後宮電影,85cc免費影城,85cc免費影片,免費影片,免費小遊戲,免費遊戲,小遊戲,遊戲,好玩遊戲,好玩遊戲區,A片,情趣用品,遊戲區,史萊姆好玩遊戲,史萊姆,遊戲基地,線上遊戲,色情遊戲,遊戲口袋,我的遊戲口袋,小遊戲區,手機遊戲,貼圖,A片下載,成人影城,愛情公寓,情色貼圖,情色,色情網站,色情遊戲,色情小說,情色文學,色情,aio交友愛情館,色情影片,臺灣情色網,寄情築園小遊戲,情色論壇,嘟嘟情人色網,情色視訊,愛情小說,言情小說,一葉情貼圖片區,情趣用品,情趣,色情漫畫,情色網,情色a片,情色遊戲,85cc成人片,嘟嘟成人網,成人網站,18成人,成人影片,成人交友網,成人貼圖,成人圖片區,成人圖片,成人文章,成人小說,成人光碟,微風成人區,免費成人影片

Antal som kikar just nu: