21.5.06

Strömsö

Har du finsk tv?! Ratta genast in programmet Stömsö! Strömsö är en salig kompott av pyssel, snickeri, renoveringstips, mat och härliga findlanssvenskar! Jag tycker Strömsö har en ton som är betydligt lugnare, mjukare och mer omtänksam mot sina tittare, än alla amfetaminhurtiga Martin Timell, som vi har en uppsjö av i svensk tv.

Om du inte kan se Strömsö, besök deras sajt. Här hittar du alla pyssel och knåp de gör i programmen! Här finns inpiration att hämta!

Finland rocks :) !!


På bilden ser vi bilder från Strömsös bröllopsspecial! Eftersom det är bröllopstider på gång tänkte jag grotta in mig lite i buketter, bordsdekorationer och fantasifulla tårtor framöver. Jag gillar bröllop flickor!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon!
Vilket bra tips!
Detta skall följas upp, var så säker!

Anonym sa...

Hej! Jag har också halkat in där och jag har gjort en trollslända av metalltråd som de tipsade om där, den blev jätte fin!

Anonym sa...

vilken bra sidag, jag hittade genast något som jag skulle vilja göra nämligen, måla krukor - antikt. det ska jag prova

Hulda sa...

må se på den siden jeg også, høres ut som mye bra. Antikke krukker høres spennende ut!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jag har också varit in på den sidan och fått en massa bra idéer. Strömsö gick på svensk TV för ett tag sen (förra året?).

anna k. sa...

Vad kul att ni också gillar Strömsös hemsida! Jag såg också några korta sekvenser när Strömsö gick på svensk Tv men då höjde jag inte nämnvärt på ögat av någon anledning.

Jag tackar alla dåliga tv tablåer för att jag tog mig tid att zappa in YLE och förföras av alla underbara finlandssvenskar med sitt sjungande språk!

anna k. sa...

Maloppa: Visst är det kul att frossa i bröllop!! Jag var den enda på mammas sida som slog till med bröllop, alla andra är ogifta!

Min förhoppning var att det skulle bli "ringar på vattnet" och det har det blivit! Två kusiner har gift sig sen dess!!

Anonym sa...

Så kul att ni gillar finlandssvenska "Strömsö". Tycker själv också om det programmet, även om jag inte hinner titta på det så ofta.

Har nyligen hittat din blogg och njuter av den till fullo! Den är genomhärlig och jag kollar den allt som oftast;)

Ha det bra!
Camilla, (finlandssvenska utan blogg, men som älskar lantlig inredning i vitt och det som i mina ögon är lite danskt.)

anna k. sa...

Camilla!
Då är vi två; älskar också den danska lantstilen!!

Och vad kul att du hittat hit, du kanske kan bli min ambassadör och uppmana flickorna på Ihana Living att satsa på oss svenskar :)!

Kram Anna