5.6.06

Det bor nog en...

...tjuvaktig liten skata i mig, för jag har alltid varit förtjust i saker som glittrar!! Precis som skatan vill jag ta med mig hem!
Ljusstakar har blivit en smärre besatthet, de är så vackra och kostar inte mycket. Den vänstra ljusstaken i fattigmanssilver är från House Doctor och de två andra är fyndade på Myrorna.
En annan sak som jag också är vansinnigt svag för är föremål gjorda i pressglas och karaffer! Intresset för karaffer kom när jag träffade maken. Han älskar single malt dricka och visst ser spritsamlingen trevligare ut i vackra karaffer?! Den på bilden är en liten karaff för vatten. Farbrorn på bilden är pappa till vår Alfred Nobel. Han tittade så tjurigt på mig när jag var på Myrorna att han fick följa med hem!
Har du någon sak eller föremål som just du är lite extra besatt i?!
/Anna
Jaha, ska man orka dra på målarstassen då?!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Det är klart! Du kan väl inte lata dig i dagarna två!! ;)
Vilka fina bilder Anna, jag trodde du hade ryckt dem från nån dansk inredningssida:) Jag tror det får bli ett besök på Myrorna vad det lider..

Anonym sa...

Vad fint med hemma-hos bilder! Riktigt fint och inspirerande. :) Bling-bling är härligt!

Anonym sa...

Oj vad fina grejer. Jag håller med, det bor nog en liten skata i mig också. Sen ä jag ju lite förtjust i mina pärlor för att det finns så många fina färgar så man vill bara ha och ha och ha och....

Anonym sa...

Oj vilka fint "arrangerade" bilder såg verkligen ut som från någon inredningstidning.

anna k. sa...

Uää! Hin Håle må ta Blogger, mina kommentarer åt pepparn!

Här kommer erkännandet; jag har tillbringat hela dan i sängen med maken! Meeen, vi har varit duktiga, det har studerats inför det kommande teoriprovet (körkort) till på fredag. Så äntligen, efter många om och men, kan jag det där med datumparkering!

Vad kul att ni gillade bilderna!!

Klart du ska ta dig till Myrorna Anneli, den i Hjorthagen är suverän tycker jag (om man bortser från den zombieliknande personalen).

Anonym sa...

vilka fina ljusstakar, i morgon ska jag fota mina favoriter, det blir svårt att välja.
Jag har också haft målarstassen på idag, fick en fix ide´ att blanda egen äggoljetempera - färg och måla lister som ej blivit uppsatta´.

anna k. sa...

Cia:
Hur gick det med färgblandningen - blev det bra? Svårt? Låter spännande!

Hulda sa...

så fine lysestaker! Fattigmanssølv er flott! Har et par slike jeg også.

Anonym sa...

jag blandade lika delar ägg /kokt linolja och sen är det bara att blanda i pigment efter hur man vill att färgen ska täcka.(jag tog lite balsamterpentin i också(förtunning)) jag stod i ett garage så jag har inte sett riktigt hur det färdiga resultatet blev.