4.6.06

I sovrummet...

...ska man sova, kramas med älsklingen, läsa och koppla av. Självfallet ska det vara ett mysigt rum som man känner sig avslappnad och trygg i. Hur man skapar det, får man utgå från sig själv, vad man trivs bäst med. Vill man ha blå, svala, nästan asketisk stämning som vid havet eller vill man krypa upp en en färgglad "blomstersäng"?
Jag föredrar en mix av; svala vita lakan och täcke, men med massor av färgglada kuddar och täcken att dra över sig när det känns lite kallt! I vårt hushåll är vi alldeles för lata att köra med överkast, men nån gång så ska jag ta fram farmorsmors virkade, vita överkast - en riktig skatt!

I vårt sovrum har vi ingen förvaring utan bara en hylla med tidningar och småprylar och bilder som vi tycker om. Massa ljusstakar och ljus gör sitt till när man vill ha der riiiiktigt mysigt! Och har man orken - släng gärna in en snittblomma att titta på. En blomma är lite enkel vardagslyx som gör en glad!
Enkla och billiga sängbord har bland annat Indiska och Ikea. Eller så fyndar man på loppis och målar om själv! En liten hylla med krokar (till nattsärken) och förvaring av småsaker eller bilder är ju heller aldrig fel! I fönstren skulle jag sätta vita hissgardiner som släpper in lagom med ljus, eller om jag har riktigt tur fyndar jag spetsgardiner på mormors vind i sommar! Sänglampan, ja den fyndar jag på Myrorna!
Nä, jag tror jag ska krypa till sängs igen och sussa en minut eller två!!
/Anna
Tillägg: Nu har jag lagt ut två nya namn under sammanställningen "vad vi ser när vi vaknar"! Bilderna: Produkter från House Doctor, Ikea & Indiska. Kära A; Tack för en toppenkväll, det var länge sen jag skrattade så mycket och var uppe så sent! You rock!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Du har mail!

anna k. sa...

A: Coolt!

Anonym sa...

Vilken "prinsessan-på-ärten-säng"!
Väldigt fint att titta på, men tänk vilket jobb att bädda....puuhh!
Och hur hittar man in och ut ur allt det där fina??

Anonym sa...

Vilken mysig blogg! Lägger din sida som länk på min blogg.

Hulda sa...

flotte ting du har funnet fram til! Likte spesielt lysestakene i fattigmannssølv og den hvite krakken. Har noen lysestaker i fattigmannssølv de er skjønne!

Anonym sa...

Tusen tack för gratulationerna i min blogg. Och vilket fint inlägg det här var. Jag kan verkligen se den stilen i Jonas sommarhus i Orrbyn.

anna k. sa...

Anneli:
Nää, det här går bort om man är en latgris som jag själv! Kanske nåt för de trångbodda? Har en bild på farmors barndomshem där de la upp alla sängkläder på det här sättet. De var 9 personer i ett rum med kök och de minsta fick sova på golvet!!

Junitjej:
Välkommen och vad roligt med ett nytt "ansikte"!

Frida:
Ännu en gång, jättegrattis till nya jobbet! Blir du för hemsjuk, åk ut till gbgs underbara skärgård, mycket romantiskt och har en känsla av kalfjället (konstigt, ja, men så upplevde jag miljön)! Grattis, grattis!!

Hulda: Det blir ännu mer ljusstakar!

Anonym sa...

Your site is on top of my favourites - Great work I like it.
»