12.6.06

Lilla "jag vill ha" slår till igen!

När det trillar in ett nyhetsbrev med massor av sommriga godsaker från Nostalgi, kan jag inte låta bli att visa kannan från Greengate igen! I samma serie finns även tallrikar och koppar m.m. Trots att jag har liiite svårt för stora blommönster så är jag helt begeistrad i de här underbara färgerna och det rara rosorna!

Vad tycker ni? Skulle ni "tjonga" upp den här kannan/tallriken på bordet om ni kunde?!

Bilderna är från från Nostalgi. Observera att det ska vara samma blå färg på både kannan och tallriken.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, den är underbar! Jag är likadan som du när det gäller blommönster, skulle aldrig palla t.ex en hel soffa med blommönster, men på porslin och sånt är det fab! :)

Jag är i valet och kvalet om jag ska göra mig av med min vita Ikea Expedit-bokhylla. Är trött på den, men vart får man tag i fina vita bokhyllor som doftar mer lantligt och mindre fanér?

Anonym sa...

absolut skulle jag tjonga upp den på bordet innehåll: kall mjölk.

anna k. sa...

Anna:
Jag skulle köpa vita Billy hyllor på Ikea och sätta upp snygga taklister och frontlister på hyllorna så det blir som en "inbyggd" bokhylla. Enkelt som en plätt och rätt så billigt!

Cia:
Kall mjölk, självklart!!!

Anonym sa...

Ljusblått som "går mot" turkos är såå fint, speciellt på sommaren. Jag skulle definitivt kunna tänka mig att tjonga upp den där uppsättningen i en syrénberså till exempel...
men jag skulle nog inte vilja ha hela servisen, det blir fööör sött!!

anna k. sa...

Jag håller med dig Anneli, en kanna eller ett eller två fat skulle inte sitta helt fel!

Kathrine sa...

Så utrolig deilige farger!Skjønn kanne...

Anonym sa...

skulle jag absolut göra! Guud va mycket fint det fanns där (nostalgi)...

anna k. sa...

Pernilla:
Visst har de massor av fint?! Sommar i kubik!

Kathrine:
Kannan är en absolut favorit!

Hulda sa...

Nyyyydelig mugge!!