1.6.06

Missbruket av choklad...

...och kaffe är enormt på jobbet just nu. Det trista "ickevädret" gör att våra kroppar värker och humörnivån är någonstans vid fotknölarna. Det är många som pratar om trisslotter och vad man skulle göra om man vann. Vi är rörande överens om att vi skulle dra - fort som attan till nåt ställe som inte är här. Stället heter varmare breddgrader!

Nu är det dags för lite ögongodis som kan ge oss hoppet tillbaka!

Lewisia - sagolik i vilken balkonglåda som helst.

Frodig och romantisk bukett med bland annat;
olvon, liljor, rams och lotus.

En vit, afrikas blå lilja! En otroligt pampig och vacker växt!
Stolen heter "Stol 592" och är designad av Josef Frank.
Finns att köpa på Svenskt Tenn.

Alla bilder är från Blomsterfrämjandet.
Återkommer lite senare med bilder på Annas morgon!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad fint Anna!
Just nu skiner solen utanför mitt fönster och jag ska strax sätta på potatis. Vi ska äta matjesill idag!!
Det är premiär för i år. Med den egna gräslöken....(färskpotatis saknas dock) Ser fram emot ditt morgoninlägg
(i motsats till hålfotsinlägg hihi)
Kram

anna k. sa...

Hejsan Gumma!
Ja du gör ju det enda rätta, tänka och äta sommar! Här hos mig blåser det som attans... Fast himlen är blå!

En sak som är jobbigt med att heta Anna ;) är att det lätt blir förväxlingar - LyckAnna mejlade mig några bilder som jag lovade visa!

Anonym sa...

Ja sommaren är verkligen efterlängtad! Härliga nya länkar det tillkommit i skafferiet! Rosmönstrat är så vackert. Men jag är dålig på mönster det blir lätt enfärgat i vitt eller ljusrosa eller så. Men igår köpte jag prickiga gardiner! Inspirerad av dig frun! Visserligen vita med vita prickar, men ändå. :) 25 pix på loppis. Det är en härlig grej förresten, att loppisar och auktioner är i full gång - ett sommartecken som heter duga!

Anonym sa...

Jamen du skulle väl lägga in dem?
Annas bilder alltså?
Blogg ligger nere..det går inte att göra inlägg. Booooooring

Anonym sa...

ser framemot morgonreportaget.
själv missbrukar jag också det ena och andra just nu, det är mycket kaffebröd kan jag lova och mer lär det bli nu när solen snart ska börja värma upp våra uteplatser.
ohh om kaffebröd ändå vore nyttigt

anna k. sa...

Anna:
Vad kul att du också gillar prickar - det är ju så "piggt", tidlöst och kul! Loppisfynd smakar helt klart bäst!

Cia:
Jag anmäler mig också till "vi som missbrukar kaffebröd klubben". Eller blir det stödgrupp?! Äh, vi frossar på istället!

Anonym sa...

Super color scheme, I like it! Keep up the good work. Thanks for sharing this wonderful site with us.
»

Anonym sa...

What a great site, how do you build such a cool site, its excellent.
»