11.6.06

På Julita...

...strålade solen och världen visade sig från sin allra bästa sida! Som ni kanske vet träffade jag Anneli och hennes rara man, och de visade mig runt. Dan var perfekt, det enda som fattades var en tub solkräm för nu kliar det i skinnet :) !!

Vid den första "gården" vi besökte struttade ägarens sothöns runt i halvskuggan. Tyvärr visar inte bilden deras magnifika svarta färg som skiftade i blågrönt!

På klädstrecket hängde kalsipperna på tork!

Eftersom dörren stod öppen klev vi in - så får man göra på lantet :) ! Så här mysigt har husägaren vid fönstret när han ska läsa sin tidning!

Åh, ni skulle sett köket - ett riktigt härligt litet lantkök!

Med betoning på litet, här bor ju inte vem som helst utan en stor, liten man. Vi ropade och ropade men ingen Pettson och ingen Findus svarade! De hade nog gömt sig i en av uthusen när det vankades "främmande"!

Pettsons trädgård bjöd på en slösande syrénblomning!

Att besöka Pettsons gård var jättekul och jag kan tänka mig att barn som läst böckerna skulle ha enormt roligt! Mer kommer och missa inte att hälsa på hos Anneli med om ni vill se fler härliga Julitabilder!

Är det inte härligt att man kan träffa nya vänner genom bloggandet - även i verkliga livet! Jag kan varmt rekommendera att lägga evenutell nervositet åt sidan och träffas om det blir tillfälle! Anneli är en underbar tjej som verkligen får mig att både skratta och le - jag är helt övertygad om att vi kommer hitta på mycket kul ihop!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

vilka härliga bilder. och vilken härlig färg det var i köket, jag älskar grönt.

anna k. sa...

Cia:
Köket var så sött, litet (det kanske inte framgår på bilderna) och urgulligt med klara, härliga färger! Hela Pettsons lilla stuga var som en stor lekstuga med tre rum!

Anonym sa...

Nu fattas bara en bild i sagan om Pettson och Findus och det är exteriören. Har Fru Anna nån sån månne? Annars finns en hos mig...

Det var verkligen roligt att guida dig runt på Julita, en gladare skit får man leta efter:)

Ha det gott!
Anneli

anna k. sa...

Hej hopp raring!
Nää, jag hade ingen på exteriören - vi får gå in och kika hos dig!

Glad skit? Men se det är du med vännen :) !!!

Snäckan sa...

Så roligt att ni hat roligt ;-)Julita är ju dessutom nästan min gamla hemtrakter (Eskilstuna) så det känner jag väl till.

Anonym sa...

Fina bilder, älskde den på syrénen:)

anna k. sa...

Maloppa & Snäckan & Vicke:
Julita är verkligen helt underbart!

Och visst är det kul att ses "på riktigt"! Vi får väl kanske ordna en stor bloggträff nån gång? Det kunde väl vara roligt!!