18.7.06

Att öppna mejlboxen...

...är himmelskt, speciellt när man hittar ett mysigt mejl från Katrine! Hon puffar för sina söta svenska träskor och jag faller som en fura! Uppvuxen som jag är på 70-talet, hade man sina fötter stadigt placerade i ett par träskor, hela den snöfria tiden.

Tänk att man gjorde allt i dessa obekväma (i början) dojjor - förutom att spela fotboll förstås! Träskor skulle jag aldrig sätta på mig igen, men jag ler varmt och mycket kärleksfullt åt minnet av alla sommrar med dessa "pjucks" på fötterna!!

/Anna

P.s Kolla gärna in Stines butik här! Vi gillar ju danskt, uppblandat med lite svenska, sköna, antika möbler!

14 kommentarer:

A sa...

Hehhe, ja, de var söta, men jag håller med, trällot känns inte som något man skulle vilja ha på sig.. Jättemysig butik!

(Angie) Norththreads: sa...

I cant read this but this is great!!!!!!

JULIEK sa...

Så trevligt at du er tilbake. Ble glad nu. Jag har fått meg blogg och lagt deg til min link liste, hoppas det er ok. Heidi

anna k. sa...

Anna:
Nää, träskor är hör som till barndommen på nåt vis - men sött är det!

Northtnreads:
Hi again! So you like clogs?! In my post I talked about how I always wore clogs as a child! Nowdays they are just so cute, but I would never, ever buy me a pair!

Hope to see you more, soon!

Heidi:
Vad kul att du är med blogg, och ännu härligare, att få se alla underbara bilder på härliga Norge! Det får nog bli en resa dit nästa sommar. Då blir det nog Hitra, utanför Trondheim där jag var mycket som barn!!

Anonym sa...

Härligt att du är tillbaka ocg vilka fina bilder :)

JULIEK sa...

men så koselig at du har vært mye på Hitra, bor jo selv i Trondheim. Ja det blir nok masse bilder fra Norge på min blogg.

Anonym sa...

välkommen hem får man väl säga, jag har saknat dina inlägg
jag minns mycket väl när man skulle köpa nya träskor på våren, nya mönster och färger och modeller, det var bara att välja
sen kom platåträskorna......

Hulda sa...

Så koselig å se at du er tilbake fra ferie! Fine bilder fra Danmark, og jeg tenker at du har fått shoppet masse fine saker. :o)

Anonym sa...

Skulle inte ha några problem med att använda träskor igen,men herregud!!450 danska kronor!!Hejohå! 50 svenska på ortens sko gubbe klingar bättre för mig. Men söta var dom iallafall.(Ortens skogubbe har bara enfärgade.)Anna

Anonym sa...

Skulle vilja ha nya skor..;)
Har en länk till jättefina träskor !

Mollys Hus sa...

Ja, kommer ni ihåg när man skuttade iväg till affären för att välja ut vårens träskor :)

Anonym sa...

De här var ju jättesöta! Jag gillar verkligen träskor, men inte att ha på mig. Kan dock tänka mig att ha en liten utställning av dem på en lantlig trapp istället, mer som dekoration!

Nina sa...

åh jag har träskor...hm är jag helt ute och cyklar? vad ska man annars sätta på sig när man ska gå ut i trädgården och härja?

anna k. sa...

Det är så kul när jag upptäcker att vi har så många "gemensamma" minnen från barndommen!!

Stygga lilla loppan:
Nää, fortsätt du med dina pjucks!! I trädgården funkar de ju utmärkt!

Hulda:
Joo, det blev en hel del småsaker inköpta - visar upp dem framöver!

Alla ni andra: Puss på er och tack!