1.7.06

Döm om min förvåning...

...när jag ser en liten blåvit kanna i ett nummer av Country Living här på morgonen! Det där ser ju ut som servicen som väninnan köpte i Polen!! En dag kom hon hem med en hel resväska, tung som bly (det gick inte att lyfta den från golvet), full med porslin. Istället för att köpa identiskt mönster valde hon att blanda - hur snyggt som helst! Porlinet är tungt, rustikt och har vackra blå färger. Tyvärr kom hon inte ihåg vad butiken hette där hon köpte serien. Men nu vet jag vad tillverkaren heter, Bunzlauer ceramics!

Är det månne någon som sett det här porlinet i Sverige? Det vore så kul att få ersätta några av alla tallrikar som gått i kras genom åren!

/Anna

Bilden till vänster är från vårt påskfirande!

3 kommentarer:

Anonym sa...

du hittar kanskje i danmark :-) annars är det ju inte långt till tyskland :-) va gör man inte !

snyggt va det iallafall,men jag tycker jag känner igjen det,ser jag nått så lovar jag hojta! :-)

anna k. sa...

Gör det Monica! Blått är inte min färg, men det här porslinet gillar jag verligen, det gör en glad helt enkelt!

Anonym sa...

jättefint var det. kul att blanda mönster också men samtidigt hålla ihop det med samma färg och form. jag hade en blå period i mitt liv då jag samlade på mig gamla udda tallrikar i blått. har dem i en tallrikshylla på väggen i stället för en tavla. Har funderat på att samla på mig udda fina gamla vinglas att duka med till. Ett tips som jag fick av en kompis är att ha 2 likadana. Då kan man ha det för att para ihop bordsparen på festen. Lite kul idé.