5.8.06

Sommarfynd och Ikea

Hittade de här två sköna kuddarna på rea (100 dk.) i en mysig butik i Fredrikshamn. När vi nån gång får till vardagsrummet så är tanken att ha beige som en accentfärg. Joo, beige är faktiskt vackert!

Inspirerad av Isabella! Den runda "vasen" är en oljelykta inköpt på Egeskov slott (ett otroligt ställe!)! Flaskan i bakgrunden (en dansk mjölkflaska) och den lilla söta vasen med japanskt motiv hittade vi för en otroligt billig penning på en dansk motsvarighet till Myrorna.

Mitt bästa fynd, förra sommaren, är den här korgstolen från Ikea som jag hittade på Myrorna! Ett lager färg, mjuka kuddar, vips så har fru Anna en datorstol! Jo, i den här sitter jag varje dag och pysslar om bloggen! Kuddarnas tyg kommer givetvis också från Ikea!

Har du också gjort sommarfynd? Har du lagt ut på din blogg? Hör av dig - jag är nyfiken!!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ja..mitt bästa fynd på länge ! En millenium kristallkrona,som jag hängt upp i köket!
Välkommen att kika..du hittar den bland vita möbler...
*är så nöjd*

Anonym sa...

Beige kan man visst ha!! För det har jag!!!;) Ska försöka komma på om jag gjort några fynd i sommar..

Anonym sa...

Hejsan Anna! jag får berömma dig för din jättemysiga smak och smak tycks du ha... Jag älskar också heminredning och gärna Danska prylar som har blivit en del genom åren, eftersom jag bor i Helsingborg det tar bara 20 min med båten. Beige är en mycket sober och lugn färg som jag själv har på en del väggar och mattor, men inte att förglömma, vitt är ursnyggt gärna med lite inslag av guld! Tack för en underbar blogg sida Hälsningar Monica

anna k. sa...

Snurran: Men det låter jättespännande - måste kolla in genast!

Anna: Anna, ja visst kan man det! Av någon bisarr anledning har beige blivit en sån där färg som man nästan får skämmas lite över.

Den är som om man skulle ha en "absolute music" skiva liggandes i nån låda. Pinsamt men man älskar hett i lönndom.
Undrar varför beige ska vara så laddat? Det är ju en underbar naturfärg som jag älskar!!

Monica: Man får tacka och bocka för dina fina ord! 20 minuter med båten? Det är bara att avundas. Danskarna kan verkligen konsten med skön inredning! Hoppas få höra mer från dig!!

Hulda sa...

Så flotte sommerfunn du har funnet! Likte de putene godt, og kurvstolen er jo bare lekker! Har også gjort endel funn i sommer, og de har jeg lagt ut på bloggen under juli måned.

Anna sa...

Gillar de där kuddarna, ursöta! Gillar också beige, eller guld, eller capuccino... ja vad det nu kan vara. Men det är lugna färger.

Samtidigt som jag älskar andra färger med. Kram, Annas Oklarheter (så många annor nu)

A sa...

Vilken mysig stol! :) Ja, varför är det skämmigt att gilla beige? Det är nog för att det är en lagom färg, och vi svenskar är ju ofta lite rädda för att uppfattas som tråkiga! Men jag tycker också beige är snyggt, en klassisk och lugn färg. Tres chic! :)

anna k. sa...

Hej flickor: Vad kul att det inte bara är jag som gillar beige :) ! Hulda, jag spanar in dina fynd nu!

Agata sa...

Jo, visst har jag gjort sommarfynd!
De flesta på auktioner och loppis!
http://agata99.blogspot.com/

anna k. sa...

Agata: Jag kollar in :) !!