2.9.06

Formex - del två

Kära vänner, ni känner ju mig, det är inredningsprylar med lantliga förtecken som ligger mig allra varmast om hjärtat! Just därför, var det så roligt att få dyka in bland montrarna hos företag som man lusläst kataloger, hemsidor och beundrat bilder och blogginlägg ifrån! Ett av de företag jag varit nyfiken på, är den danska firman Krasilnikoff.

Jag och Anneli möttes av fattigmanssilver, jul och underbara dekorationer! Hettan i hallarna var rätt häftig, så det var lite udda att titta på julsaker när svetten lackade! Jag fick massor av inspiration och tankarna gick genast till hur jag vill dekorera till jul... Är det bara jag eller finns de fler som tänker på julen så här i höstvärmen :) ?!

/Anna

15 kommentarer:

Kattfot sa...

Nähädå, det är ju september...klart julen hägrar nånstans där bortanför värmen ;-)
Vilka fina prylar, det fanns både ett och annat jag kunde tänka mig ha här hemma. Drabbas man inte av svårartad "jag vill ha-sjuka" på såna mässor?

Anonym sa...

Tyvärr måste jag säga att Krasilnikoff var en liten besvikelse för mig..tyckte det var lite för mycket av trådarbeten. Men en glad överasskning kom med företaget Madley...för mig. Kate W blev jag lite snopen över..dom sålde ju kort från Jeanne d arc!? Förvisso helt underbara! Och jul... blev helt till mig över ett "plast"grans landskap!!;)

Anonym sa...

Vad roligt att få se och läsa om mässan!
Jag blickar framåt mot julen.

anna k. sa...

Kattfot: Vad skönt att det inte bara är jag som tänker jul!!! Och ja, det var hur mycket som helst man suckade över och VILLE HA!!

Anna: Men det var ju trist att du blev besviken! Själv gillar jag ju trådarbeten så jag njöt i fulla drag! Madley? Jo, var det inte dem som hade underbara gosedjur och julprylar?! De var i hallen med allt porslin (kommer inte ihåg om det var a eller b hallen???) Jag och Anneli frågade faktiskt om tvålarna som Kate W. hade och blev också lite paffa över att hon köpte in dem från Jeanne flickorna!!

Hi, hi, det var så mycket jul att man häpnade! Var du in i American Classics montern? Det var sååå tacky att man storknade!! Hittade dock julgransprydnader i form av robotar som var kul! Så blev det något shoppande för dig?!

Nilla: Jag önskar att jag kunde bjussa på MASSOR av bilder, men det var mycket sura blickar och snorkiga "typer" som inte gillade att man plåtade tyvärr. Tack och lov så börjar en del företag inse att man inte ska "knäppa" bloggare på näsan utan behandla dem väl.

Frida (vår kära husmus) berättade att hon fått så mycket fin respons från företag hon bloggat om på mässan - det var kul att höra att de insett att det finns en bloggosfär att räkna med!

Och ja, visst ska det bli mysigt med jul!!

JULIEK sa...

Ingen fara Anna, jag tenker også jul nu. Høstmørkret gjør ju sitt til at man blir lite julsugen. Var selv och tittade i et julhus for några vecker sedan, det stimulerer. Ellers var det utrolig mycket fint du har tagit bilde på : )

Anonym sa...

JAAA Jag tänker på jul
Då bor vi i vår nya bostad
Det ska bli underbart

Anonym sa...

Kan säga att jag blev mer inspirerad av dina bilder än själva montern!!;) Två bilder har jag från Madley, du får titta på dom "hos mig". Tyvärr missade jag American classics. Men inget shoppande för mig. För dig?

Minne sa...

Man vill helst inte tänka på julen nu men om man får syn på fint julpynt så är man förstås fast. Jättefina saker som du fotat. Vi tycks gilla precis samma saker du och jag. :)

Anonym sa...

Åh, her er det bare å glede seg ser jeg, nei du er ikke alene om å tenke på julen, selv om det er ALT for tidlig, så har jeg tatt frem gamle interiørblader med juletema, og gleder meg til jul allerede nå!

hummmlan sa...

Nej då, jag har bara jul i huvudet just nu! Håller som bäst på att sy julgrejjer till en julmarknad som jag ska vara med på. Måste ju börja nu om man ska hinna klart till första advent :-)

Anonym sa...

Jag har en underbar bok som heter julealfabetet, en dansk bok med julkreationer, tittade faktiskt i den här om dagen....

Anonym sa...

Såklart man redan svävar iväg i tankarna till kommande juldekorationer. Tänker varje år att i år ska det bli så där julmysigt och vackert hemma som man ser på bild, men ännu har inte det där perfekta julhemmet kommit till....men nå´n gång kanske...?

anna k. sa...

Men så skönt att det är fler än jag som tänker jul!! Lite knäppt är det väl men å andra sidan så är ju julen årets absoluta höjdpunkt!!!

Snäckan sa...

Oh nej, det är inte bara du, jag tänker också mycket på julen!! Denna härliga och underbara tid som jag bara längtar efter sååå mycket.

anna k. sa...

Snäckan: Det känns skönt att jag är i ett sånt fint sällskap med alla julälskare!!