3.9.06

Formex - del tre

Juligt med ett stänk av turkos!
Brödburk med reliefmönster.
En känsla av varma Medelhavsvindar i köket!
Diskstället vill jag ha!
Knoppar i överflöd!
I "köket" bjöds det på trådarbeten och cupcakes!
Madame Stoltz monter var uppdelad i små "rum". I ett rum firades det jul med skinande ljusstakar, härliga dekorationer i julens härliga röda toner. Här och där smög sig turkost in - kanske den kommande julfärgen?! Sen kunde man röra sig mellan det lilla badrummet och i det spännande köket som andades lite Medelsavsluft. Kort och gott, det var mysigt att komma hem till Madame Stoltz!

/Anna

16 kommentarer:

Tone sa...

Ja takk, jeg vil ha alt sammnen :-)

Anonym sa...

Vilken vacker blogg du har skapat!

Tack för Formex- recensionen. Det är alltid lika uppskattat att få se en skymt då man inte kan gå själv.

anna k. sa...

Leah: Jag håller med dig - vill också ha ALLT!!

Lox: Men tack - det uppskattas enormt!! Och välkommen tillbaka kära du!

Anna sa...

Så vackra ting! Tack för titten. Nu börjar tankarna gå hur det skall pyntas här till jul...Hm.

Anonym sa...

Var vi på samma mässa? Behöver jag glasögon?

vero sa...

WOW!! Vilka läckra prylar ni har tittat på. Den övre bilden fick ju mig att längta till julen ännu mer. (Jag hör faktiskt till dom få som är en riktig julmänniska. Jag fullkomligt älskar julen!)

Anonym sa...

Diskstället vill jag också ha och speglen var ju fantastisk!

Nina sa...

jag var också där och madame stoltz fick mig att gå i taket. jag bara älskade deras turkosa julgrejor.

Hulda sa...

Så utrolig masse flott, og akkurat min smak også! Jeg er også begynt å tenke litt på jul, har kjøpt noen gaver på salg, og er begynt så smått med noe jeg skal lage til jul.

Anonym sa...

Oj, vad du måste ha smygfotograferat:)
Kul!! Min bjässe till kamera gick ju inte att gömma...
Och vet du, att jag blev inte det minsta sugen på jul på mässan, men när jag ser dina bilder...då tänder det till!

Anonym sa...

Mera bilder från mässan...man tackar!! Hmm....julpynt har jag inte ens börjat fundera över, själv har jag inte släppt sommaren riktigt ännu :)

A sa...

Vad härliga grejer! Kul med spaning på mässan, att du lyckades knäppa massa bilder! :)

JULIEK sa...

Utrolig flotte bilder Anna. Mycke inspirasjon å finne : )

Anonym sa...

GAAAAAH!
Åh vad jag vill ha!

Var med sambon och kollade på drömhuset igår. I morgon börjar budgivningen mellan oss femtio helvilda spekulanter, kan gå hur illa som helst.. men jag hoppas hoppas.
Håll tummarna, så att jag får ett hem att fylla med snygga prylar någon jävla gång!

Tack för en inspirerande blogg!

Anonym sa...

Helt underbara saker! Tänk att ha alla knopparna... Så kan man byta lite på garderoberna efter humör och tema i sovrummet:) Jag längtar tills det är dax att köpa söta julsaker och pynta lite...

anna k. sa...

Anna 1: Du meddelar väl vad du kommer fram till så småningom :) ?!

Anna 2: Nää, det tror jag inte! Det var ju så mycket att se på att man omöjligen hann se allt :) !

Vero: Vi julfanatiker verkar ju inte vara de enda, om man ska tro alla sköna inlägg!!

Loppan: Visst kändes det som en skön och ny färg? Kanske den kommande julfärgen!?

Lina: Jag med!!

Speja: Roligt om det kan vara lite inspiration!

Hulda: Där ligger jag nog i lä - julklappar brukar jag panikhandla dagarna innan tyvärr... Måste skärpa mig i år tror jag :)

Anneli: Ja, liten har sina praktiska fördelar ibland :) !!

Malin: Nu är de nästan slut tyvärr, men det blir två inlägg till tror jag!

Anna: Smyger man lite så... :D

Julie: Tack kära du!

I nöd och lust: Jag ska hålla tummarna så de blånar för att ni ska få ert drömhus!!

Pernilla: Det är ju faktiskt ingen dum idé du kom med!! Tack för den!