29.10.06

I svärfars bibliotek

...äts det frukost och spelas Melodikrysset varje lördag. I lördags var jag och maken med och jag tänkte passa på att plåta lite julsaker för Cosas. Så mellan käcka sånger med Ebba Grön och Sven-Bertil Taube, försökte jag fånga ljuset. Svärfara är anglofil av stora mått - och engelsmännen måste nog ha rätt på nåt vis för i svärfars bibliotek trivs man. Han har noga knåpat ihop en öppen brasa, blommiga soffor och dammiga böcker för just den rätta känslan. Det är nästan så att man för en sekund överväger att spola den vita stilen och gå bärsärk bland chintzen och dammiga skinnband - för det är ju sååå mysigt!

Om ni tittar riktigt noga i bokhyllan så har svärfar - utan att skämmas - en inramad bild på prinsessan Madeleine :D !! Uppdatering om Cosas: Jo, vi har lagt ut en länk till vår pressida på www.cosas.se om ni vill tjuvkika lite på sortimentet!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Det är något visst med den stilen, helt klart. Måste blivit en bra miljö för att fota julpynt? Fick kisa och leta en stund, men jag hittade igen Madeleine :-)

Vintage House sa...

Ser framemot att få se bilderna. du tar verkigen underbara bilder
Mysig söndag på dig

A sa...

Gillar också den engelska stilen. Men inte måste man välja mellan det och vitt!? Jag mixar lite. :)

Anonym sa...

Tjusigt!!! Nästan lite english cottage style över det hela:)

Anonym sa...

Jag drömmer oxå om att en dag få ha mitt eget lilla bibliotek! som det är idag ligger alla böcker nerpackade i kartonger och det är inte optimalt - men har man utrymmesbrist så har man. Jättefint bibliotek och jag kan verkligen ana stämningen där inne.
//V

Metteflette sa...

Et herlig rom med herlig känsla! Må bare si at bloggen din er nydelig med flotte bilder! Ha en trevlig vecka :-)

Anonym sa...

....men for en jættemysig bild. Så trevligt at du deler dette med oss. Tenk å få ha sitt eget bibliotek da, det er drømmen.

Celia sa...

Ser fint - och även ganska vitt - ut. Tänkte på dig och ditt tidigare "prinsessan på ärten"-inlägg i helgen då jag såg "Och så kom Polly". Vet inte om du sett filmen, men där spelar "kuddhav i sängen för prydnads skull" en rolig roll. Nu blev jag ännu mer övertygad om varför jag inte har ett sådant kuddhav i min säng:)

Anonym sa...

Åh - jag blev förälskad i alkovbokhyllorna och deras klassicistiska inramning! Give me!

anna k. sa...

Fröken Kattfot: Jo, den är perfekt men tyvärr var ljuset för dåligt i lördags. Men det blir nog fler försök.

Jodå, lilla Madeleine finns där bland fotona på hyllan. Sicken tokfrans till svärfar jag har va :D ?!

Snuffie: Men tack kära du!

Anna: Jag håller med dig faktiskt. En mix blir nog bäst. Det är mysigt som bara den men kanske inte riktigt vi.

Anneli: Oh, yes! Får ta fler bilder vid nästa besök. Du måste få se de otroliga pelarna han fått in ett hörn :) !

Vildängel: Jag vill också ha ett eget bibliotek med öppen brasa och stora sköna fåtöljer som man kan sjunka ner i och drömma sig bort i en stund!

Metteflette: Tack Mette! Ha en fin vecka du med!

Julie: Oh ja, det är en dröm!!

Celia: Filmen om Polly - är den med Jennifer Aniston? Jag tror jag har sett den men kommer tyvärr inte ihåg den scenen. Nä, det är för mycket bök va med så mycket i sängen!

Lars-Anders: De har en ganska kul historia de där bokhyllorna. Svärfar hittade dem på en auktion. Problemet var att de inte fick plats. Så han slog helt ut sonika ut ytterväggen :) ! Så nu stoltserar han med en präktig utbyggnad, nästan som ett täckt burspråk på väggen!!

Anonym sa...

Jag såg inte Madde. :-)

Vilken mysig, sval stil det var hemma hos din svärfar.