31.10.06

Jag hoppas vid gudarna

att det här blir den sista asfula bild från hallen jag visar på bloggen :) ! Ni som hängt med ett tag kanske kommer ihåg vårt lilla hallprojekt som gått i stå ett antal gånger. Nu ledsnade vi på allt och beslöt oss att slänga på panel över betongen. Men inte ens det kan vi klara utan smärre kriser. När all plugg tog slut föll det på min lott att köpa fler. Jag som tyckte jag var så duktig och fick rätta diameter kom hem men nån slags konstig modell som är helt hopplös att få in i väggen. Att svära sig blå över en liten plastbit känns ju bara... förnedrande. Nänä, det blir att gå och försöka få tag på nya pluggar och göra ett nytt försök att få upp paneleländet.

Jag har en inre bild över hur slutresultatet kommer att se ut (vitt förstås) och jag hoppas verkligen att det kommer att vara värt alla sura ord oss emellan och allt jäkla borrdamm!!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars dig....
Håll kvar tanken på hur det kommer att bli i ditt huvud så ska du se att det ordnar sig:) Kramar

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vilket skit att man aldrig har rätt grejer och när man väl ser till att fixa så blir det fel. Jag vet hur det är! Tips: Dela upp projektet i små etapper och försök känna er nöjda vid varje uppnått delmål! Och bli arga på väggen och inte på varann! Lycka till!

Anonym sa...

Åh så jobbigt att det ska bli fel när man ska vara duktig, men lite sura ord är sånt som händer när man blir frustrerad. Been there.. Men tänk på hur fint det kommer bli, ni är ju snart där! Ska bli kul att se fina bilder från en skön vit hall sen! Kram och lyckospark! :)

Vintage House sa...

Vet exakt hur du känner dig.. Jag har målat en megastor mängd panel. Har vit panel i stora delar av huset och mycket har vi satt dit själva. Min man har varit mer frustrerad än jag...
Väntar att få se resultatet..

Anonym sa...

Huff....det kommer nok til å bli fint når dere blir ferdig!!! Kan gå litt hardt for seg når en holder på, men så når alt er ferdig så er det jo glemt.....Lykke til videre med jobben !

Snäckan sa...

Stackars Anna, men du är i gott sällskap för vi är inte heller klara med vår hall/trappa än och det har jag väl tjatat om i över ett år snart. Men i helgen då ska det bli andra bullar av.....;-)

Anonym sa...

Ska bli spännande att se resultatet.

Anonym sa...

Jag förstår dej så väl...
Jag har nyligen genomlidigt en hallrenovering där vi bl a satte panel i taket och platsbyggde spegelpaneler på väggarna. Roligare har vi ju haft, maken och jag, för att uttrycka mej milt...!

Anonym sa...

Ja, det är inte alltid så värst roligt och glamouröst med renoveringar, men ni kämpar ju i alla fall på och har inte gett upp. Tänk vad bra det kommer att bli sedan, när det är klart :). Känns kanske långt borta, men en vacker dag så...!
Låt karlsloken köpa plugg nästa gång ;)

Anonym sa...

Ett annat tips! Köp någon variant av panelskivan nästa gång, då behöver du/ni bara limma upp den på väggen!

Anonym sa...

Jag, om någon vet hur jobbigt det är med inredningsprojekt. Är mitt i en köks- och badrumsrenovering som ska inkludera ett nytt sovrum. Puh.

anna k. sa...

Tack för alla uppmuntrande ord raringar!!