8.11.06

Prickig onsdag

"Den svårartade "prickis greengatis" sjukan visar sig genom att patienten drabbas av svåra frossbrytningar och oförklarliga känslor av lycka vid åsynen av prickigt porslin. Sjukdomen botas enklast genom att patienten botar sig själv genom ett besök här eller här där det finns ett pdf-blad där patienten i lugn och ro kan läsa om hur man botar denna åkomma som är mycket svår runt jultid."

Nää, jag måste övertyga Anneli om att Greengate måste ingå i Cosas sortiment eller vad tycker ni?!
Bilden: Greengate

17 kommentarer:

Vintage House sa...

Tycker absolut att Greengate ska ingå i sortimentet de har helt underbara saker.:) Skålarna är helt underbara..

Anonym sa...

Hahha, får väl säga att hoppas du inte kryar på dig från prickis-sjukan! ;)

Anonym sa...

Vilka underbara skålar! Jag ser dem gärna i Cosas sortiment :)

Anonym sa...

Jaaa verkligen! Jättefina!

Anonym sa...

Jooo, du må overtale Anneli, de har jo så mye fint!! Håper det står bedre til med "pasienten" nå etter en liten mysetur... =)

Anonym sa...

Absolut, Greengate har ju så mycket snyggt! Jag är också helt galen i prickigt porslin, eller prickiga emaljsaker för den delen.
Fyndade en stor rödvitprickig emaljkanna på loppis förra veckan, som jag ska fotografera och göra till en ny logga för bloggen!

Anonym sa...

Fiiint! Vill ha!

Anonym sa...

Ha ha så roligt skrevet. Ja man kan føle at man har en slik sjuke iblant. Ja greengate har så fine saker. Nydelig skåler på bildet, man blir glad av sånne : )

Anonym sa...

Hejsan!

Vill bara lämna ett spår efter mej. Vilken superblogg du har. Jag har ägnat de senaste två dagarna åt att lusläsa alla dina inlägg i arkivet. Hit kommer jag att kika in ofta och se vad som är nytt. Grymt kul med en ny nätbutik också. Delar ju den modernt lantliga stilen så det kommer nog att shoppas en hel del :-)
Hälsningar/Veronica

Anonym sa...

Premiärkik för mig. Vilken ljuvlig blogg! Den är som en...godisaffär! Tittar in igen - ofta!

Anonym sa...

Aha, det är alltså den åkåmman jag lider av, tycker mig känna igen symtomen. Ska botas

Anonym sa...

Kul!
Greengate har ju jättefina saker.

Mia sa...

Jeg kjøpte noen rosa og hvit-prikkete skåler fra Greengate i sommer, og elsker dem. Desverre finnes de ikke i deres sortiment i høst.

Anonym sa...

Härliga prickar!

fingerspitz sa...

De här skålarna var ju hur fina som helst!
Jag har nog en bidiagnos till din sjukdom, får ett starkt habegär av alla sorters prickiga föremål.

Anonym sa...

Vilken vitaminkick!
Man blir glad bara av att se bilden!
Färgglatt och prickigt, vilken succé!

Anonym sa...

Övertala tycker jag verkligen att du ska göra!!