5.12.06

Julkortsutmaning?

I påskas var vi några stycken som roade oss med att göra digitala påskkort.
Då pratade vi om att köra en ny utmaning till jul. Ska vi köra en ny utmaning? Mitt förslag är att vi lägger ut kortet till Lucia!

Så vad sägs, är ni på?!

Uppdatering: Man behöver inte photoshoppa eller göra något avancerat kort! En fin vinterbild, eller småttingarna i lussekläder går alldeles utmärkt! Alla bidrag emottages tacksamt!


Amaryllisbilden är tagen av Tomas Södergren - resten, ihopknåpat i Photoshop.

26 kommentarer:

Anonym sa...

Begriper inte ens hur ni gör..men fint blir det!! Jag får lov att hålla mig till att njuta av det ni andra skapar..och det är inte dumt alls;)

anna k. sa...

Anna: Man får tacka :)! Och du, om du ändrar dig så hojta till!

Kram, kram!

fingerspitz sa...

Jag ska försöka men lovar inget, känner mig som Anna rätt osäker på det där.

Anonym sa...

Självklart, det blir kul! Men du, hojtar du till i Luciatider då, så vansinnigt mycket att tänka på nu. Vill inte missa!

anna k. sa...

Johanna: Gör det - dessutom är det inga regler man gör som man själv vill!!

anna k. sa...

Anna: Vad kul att du är med - jag var precis på vippen att gå in och hojta lite till dig!

Jag påminner givetvis!! Kan nån påminna mig att påminna :D!

Anonym sa...

Det må jeg prøve meg på også, får se om jeg får det til...

Dette kortet var nydelig!

Blir det riktig vellykket, får jeg skrive det ut og sende det pr. post også...he,he...

Anonym sa...

God idè! Jeg skal prøve å få til et julekort jeg også. Gleder meg til å se de mange resultatene ;-}
Nydelig kort du hadde laget forresten...lett og luftig vakkert!

anna k. sa...

Karna: Du, det var ingen dum idé - man kan ju printa ut kortet (om det blir bra vill säga)!! Ska bli spännande att se vad du hittar på!

Sol: Vad kul med ännu en norsk deltagare i lilla utmaningen!! Roligt att du gillade mitt lilla "knåp"!

Anonym sa...

Måste nog hålla med Anna och fingerspitz, försöker gärna, men känner mig osäker på vad jag kan få fram. Men jag kan garantera att jag kommer att njuta av andras alster.

Anonym sa...

Okej!

Anonym sa...

Jag har redan i planeringen att fixa nåt julkort, så självklart är jag på!

Anna sa...

Det står helt stilla i vår julkortsplanering... Men jag vill så gärna. Kanske får jag en knuff av din utmaning. Det återstår att se.

Ska i vilket fall som helst bli jättespännande att se vad du och alla andra hittar på.

Anonym sa...

Sådana julkort kunde dom väl sälja! Tycker det är svårt att få tag i fina på sta`n! Jag har köpt i London några år på Next, som haft fina/roliga till vettiga priser. (Det blir ju några stycken...)
Jag får njuta av dina och övrigas bidrag här!
~~L8

anna k. sa...

Lotta, Nilla, Malin, Anna och L8 - det ska bli jättekul att få se era vykort, alternativt läsa kommentarer från "julkortsjuryn"!

Det här blir nog hur skoj som helst!

Anonym sa...

jag kan inte heller photoshopa ....annars hade jag säkert hakat på ;=)

anna k. sa...

Loppan (och ni andra): Man behöver inte photoshoppa om man inte vill! För mig skulle det vara lika fint med ett foto bara. Tänk julkort helt enkelt, vad skulle du kunna tänka dig att skicka till släkt och vänner?!

Allt passar!

Anonym sa...

Jag är på! Inget avancerat så, lär det bli, men utmaning är ju alltid en utmaning ;-)

Anonym sa...

Åh kul, jag hakar också på! Självgjorda julkort är toppen. :)

Anonym sa...

Kul utmaning den antas genast men måste erkänna att jag ocskå är väldigt ny till photoshoppandet men försöka kan man ju alltid. Man blir inspirerad av ditt fina kort.

anna k. sa...

Tette, Marie och Bettina: Vad kul att ni hakar på!

Anonym sa...

Åh så skoj, jag antar utmaningen =)

Anonym sa...

En rolig utmaning, om inte annat så är det alltid lika inspirerande att se vad ni andra kan hitta på :-).
Jag har gnällt lite över min avancerade (ironiii) mobilkamera till kamera på sistone, photoshopa är inte heller min specialitet.
Men... jag försöker ändå!

Anonym sa...

Man blir ju onekligen väldigt inspirerad och det är ju självklart värt ett försök att anta utmaningen. Himla trevligt initiativ...

Anonym sa...

Hej. Har just börjat prova Photoshop, med en lite äldre version. Så jag tänker vara med på utmaningen!

http://bortaboijn.blogg.se

Anonym sa...

Det här var en bild jag föll för direkt. Mycket vacker!
Beundrar din/er kreativitet....