8.12.06

Spänning!

I dag är en spännande dag här i stan! Ni kanske kommer i håg vår hall? I dag kommer en kille och lägger in trägolv och avslutar vårt väggpanelbygge. Vi bet i det sura äpplet och insåg att det inte är några hantverkare i oss. Vi vill bara få det klart... Äntligen en bit närmre den där drömbilden vi har om lägenheten!! Dessutom sänder jag varma tankar åt makens håll idag - han ska prova att ta körkortsteorin igen. Det är väl 6 gången nu, och jag hoppas att det blir 6 gången gillt! Jag tyckte själv att teorin var svår och som dyslektiker är det ju nästan hopplöst...

Jag hoppas och tror på dig raring!

Uppdatering: Nää, det gick inte hela vägen den här gången heller. MEN, nu är han nära, bara tre poäng från målet! Så nästa gång så!

Bilden: Vackra julprydnader från Greengate

15 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska hålla tummarna för maken din :) Trevlig helg!

anna k. sa...

Ljuvligt hemma: Tack kära du och ha en mysig helg du med!

Anonym sa...

Det blir spennende når hallen din er ferdig ;-} Gleder meg til å se. det var synd at maken din ikke klarte det....,men jeg ser jo at han er en som ikke gir opp...og tre poeng i fra....det er jo nesten ingenting. Lykke til neste gang!!!!!!
Klem.

Anonym sa...

Nä...vad försmädligt!
Stackars O!
Trevlig helg på er!

anna k. sa...

Sol: Tack och lov så ger han inte upp! Just nu (12:25) sitter han och partajar med wiskey så humöret är på topp, trots missen! Ja, jag hoppas att halleländet blir klart snart!! Jag hälsar maken från dig Sol!

Anneli: Eller hur? Tack och lov så blev han inte så besviken som jag trodde - han har ju märkt att råplugg gett resultat! Ha en god helg på er med!

Anonym sa...

Det var trist at det ikke gikk denne gangen heller, vet han at han har rett på å få lest opp spørsmålene? Slik er det iallefall i Norge, som oftest vet de svaret, men leser sp. feil....

Min bror får alle tester/eksamener lest høyt for seg, og da går det som regel bra også....

Så spennende med gangen din, håper vi får se bilder!

God helg!

Tankevågor sa...

Han borde få sitt prov muntligt! Det borde vara självklart. Han kan det ju i princip eftersom han bara är några ynkliga poäng ifrån.

Lindas trädgårdsblogg sa...

Som Karna och londongirl så undrar jag inte om han borde få det uppläst. En sån rättighet borde man ha. Och finns inte körkortsboken inspelad på band? Underbart att nni får hallen färdig snart. Det ska bli kul att få se resultatet! Trevlig helg!

Anonym sa...

Håller tummarna för nästa gång!!! Får inte dyslektier göra det muntligt? Det är ju inte så att man läser när man kör bil ändå...

fingerspitz sa...

Trist med uppskrivningen men skönt att hallen snart blir klar.
Hoppas ni får en riktigt trevlig helg!

Anonym sa...

Ge O en stor kram från mig och hälsa att jag är impad över att han är så tapper och inte ger upp, han kommer att klara det, han e ju bäst!!!!

Anna sa...

Hoppas du visar bilder sen, på nya hallen.

Synd på teorin för din man. Bättre lycka nästa gång! *håller tummarna*

Slutligen vill jag passa på att önska GRATTIS PÅ NAMNSDAGEN! Kram!

Anonym sa...

Blir man inte erbjuden längre provtid som dyslektiker hos vägverket när man gör prov eller muntligt prov?

På andra ställen, typ univ. osv får man ju det om man har fått sin dyslexi dokumenterad.

Kolla denna länk tex: http://www.stockholmsdyslexicentrum.se/broschyr.htm

Anonym sa...

(Maken får ju extra lång tid på körkortsteorin, har han fixat det?)

angela sa...

Jag har en bekant som körde på teorin om o om igen. Han fick ta den muntligt till sist å då satt det :)
Det kanske är ett alternativ?